.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

دوشنبه آینده ؛ آغاز دوره جدید ریاست جمهوری

حکم ریاست جمهوری " محمود احمدی نژاد " روز دوشنبه آینده ،‌ 12 مرداد از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تنفیذ می شود و او دو روز بعد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر می شود تا به عنوان پیروز دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران ، مامور تشکیل دهمین دولت ایران پس از انقلاب شود .

 

احمدی نژاد در جریان انتخابات 22 خردادماه گذشته توانست بر رقبایش " میرحسین موسوی " و " مهدی کروبی " دو نامزد اصلاح طلب و " محسن رضایی " از اردوگاه اصولگرایان پیروز شود و بیش از 24 میلیون و 600 هزار رای از مجموع  39 میلیون و 165 هزار رای ریخته شده به صندوقها را بدست آورد .

نتایج اعلام شده البته از سوی هیچیک از رقبای احمدی نژاد پذیرفته نشد و به همین دلیل نیز آنان بر خلاف سنت معمول ، به برنده انتخابات تبریک نگفتند . اما ، موضوع به همین جا ختم نشد زیرا درست در فردای روز انتخابات و اعلام پیروزی احمدی نژاد، میرحسین موسوی رقیب اصلی اش که بیش از 13 میلیون رای بدست آورده بود ، به آمار اعلام شده به شدت اعتراض کرد و موجی از ناامنی و آشوب برای چندین هفته تهران و چندین شهر بزرگ کشور را فراگرفت.

اما این اعتراضات و بررسی مجدد نتایج از سوی شورای نگهبان به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی تاثیری  در آرای اعلام شده نامزدها نگذاشت و پیروزی احمدی نژاد از سوی عالی ترین مرجع نظارتی بر انتخابات مورد تایید قرار گرفت.

اکنون او به عنوان ششمین رییس جمهوری ایران پس از " ابوالحسن بنی صدر " ، شهید " محمدعلی رجایی " ، آیت الله " سیدعلی خامنه ای " ، حجت الاسلام والمسلمین " اکبر هاشمی رفسنجانی " ، و حجت الاسلام و المسلمین " سید محمد خاتمی " ، یکبار دیگر مامور می شود تا تازه ترین دولت جمهوری اسلامی را برای یک دوره 4 ساله دیگر تشکیل دهد.

 

مراسم تنفیذ

مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری معمولا در 12 مردادماه سال پس از برگزاری انتخابات آن در کشور برگزار می شود.

مطابق اصل 110 قانون اساسی، تنفیذ حکم ریاست جمهور از وظایف و اختیارات مقام معظم رهبری است و حکم رئیس جمهور پس از انتخاب مردم برای آغاز فعالیت رسمی باید به امضای رهبر معظم انقلاب برسد و در مراسمی که به عنوان مراسم تنفیذ نامگذاری شده است، این حکم امضا می‌شود.

این مراسم با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) انجام می شود و روسای قوه قضائیه و مقننه ، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان قوای نظامی و انتظامی، مسئولان کشوری و لشگری و برخی از سفرای کشورهای خارجی نیز در آن حضور می‌یابند.

معمولا در ابتدای این مراسم وزیر وقت کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ارائه می‌دهد و پس از قرائت حکم تنفیذ رئیس جمهور این حکم از سوی رهبر معظم انقلاب به وی ارائه می‌شود تا بدین ترتیب رئیس جمهور به مدت چهار سال فعالیت رسمی خود را آغاز کند.

رئیس جمهور پس از دریافت حکم تنفیذ در جمع حاضرین مراسم سخنرانی کرده و سپس مقام معظم رهبری دیدگاهها و رهنمودهای خود را ایراد می کنند.

 

مراسم تحلیف

پس از مراسم تنفیذ، رئیس جمهور باید مطابق اصل 121 قانون اساسی با حضور در صحن مجلس شورای اسلامی مراسم تحلیف را بجا آورد. معمولا این مراسم با فاصله زمانی 2 یا سه روز در صحن مجلس برگزار می‌شود و این مراسم امسال قرار است روز چهارشنبه یعنی 14 مرداد ملت ایران شاهد آن باشد.

مطابق اصل 121 قانون اساسی، رئیس جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی در جلسه ای که با حضور رئیس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان تشکیل می شود به ترتیب زیر سوگند یاد می کند و سوگندنامه را امضا می نماید .

 

بسم الله الرحمن الرحیم

« من بعنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت هایی که بر عهده گرفته ام بکار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور ، ترویج دین و اخلاق ، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است ، حمایت کنم.

در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آنرا به منتخب ملت پس از خود بسپارم »

در مراسم تحلیف رئیس جمهور در صحن مجلس علاوه بر رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه نیز سخنرانی خواهد کرد و پس از ادای سوگند رئیس جمهور، وی دیدگاههای خود را طرح می‌کند.

رئیس مجلس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، روحانیون بلندپایه، برخی از رجال سیاسی، مسئولان لشکری و کشوری، پیشوایان اقلیت‌های مذهبی، سفرای کشورهای خارجی در ایران، خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و برخی از شخصیت‌های دیگر طبق سنت دورهای قبلی از جمله شرکت کنندگان در مراسم تحلیف رییس جمهوری در مجلس خواهند بود.

 

رای اعتماد به کابینه

پس از این مراسم، محمود احمدی‌نژاد 2 هفته مهلت دارد تا وزرای کابینه دهم را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند. سپس مجلس یک هفته فرصت خواهد داشت تا صلاحیت افراد معرفی شده برای تصدی وزارتخانه‌ها را بررسی کند و در نهایت رأی اعتماد به وزرا در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

احمدی‌نژاد باید در نامه‌ای به رئیس مجلس وزرای پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بازرگانی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تعاون، جهاد کشاورزی،   دادگستری، دفاع، رفاه و تامین اجتماعی، راه و ترابری، صنایع و معادن، علوم، تحقیقات فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار و امور اجتماعی،  کشور، مسکن و شهرسازی، نفت، نیرو، را به مجلس معرفی کند.

مجلس بعد از این نامه یک هفته فرصت دارد تا با آشنایی برنامه‌های وزرا در مورد صلاحیت آنان تصمیم گیری کند.
معمولا وزرا در طول این یک هفته در فراکسیونها و کمیسونهای تخصصی مجلس حاضر می‌شوند و ارائه برنامه‌های خود می‌پردازند و نمایندگان نیز سوالات مختلف خود را از آنان مطرح می‌کنند.

در جلسه رای اعتماد به کابینه آینده احمدی‌نژاد در صحن مجلس، رئیس جمهور در صحن مجلس  ضمن تشریح برنامه و دیدگاه‌های دولت، به بیان ویژگیهای هر یک از وزرای پیشنهادی خواهد پرداخت.

پس از پایان سخنان احمدی‌نژاد، نمایندگان مخالف و موافق کابینه به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند و سپس 21 وزیر پیشنهادی به ترتیب حروف الفبای وزارتخانه، هر کدام به مدت نیم ساعت به تشریح برنامه‌های خود خواهند پرداخت.

پس از پایان سخنان هر وزیر پیشنهادی نمایندگان موافق و یا مخالف صحبت خواهند کرد و سپس مجلس شورای اسلامی در خصوص هر وزیر پیشنهادی بدون حضور رئیس جمهور و وزرا در مجلس تصمیم‌گیری می‌کند و هر وزیر باید نصف بعلاوه یک آرای نمایندگان حاضر در مجلس را کسب کند.

رای اعتماد به کابینه معمولا چند روزی در مجلس بطول خواهد انجامید و سپس وزرا با استقرار در وزارتخانه‌ها و دولت کار خود را آغاز خواهند کرد.

به این ترتیب، انتظار می رود ترکیب دولت دهم همزمان با آغاز هفته دولت در هفته اول شهریورماه روشن شود. 

منبع:   سایت بزرگ تفریحی فان شاد.کام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد