.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

ترفندهای گوگلی

ر

اه‌های مختلفی برای یک جستجوی موفق در گوگل وجود دارد. حتما دیده‌اید که گاهی اوقات یک نفر توی 10 دقیقه به چیزی که می‌خواهد می‌رسد و شخص دیگر سه چهار روز اینترنت را زیر و رو می‌کند و آخر هم به نتیجه نمی‌رسد.

بزرگترین سایت تفریح و سرگرمی ایرانیان | www.FunShad.com



1- انواع مختلف فایل در اختیار شما

حتما بارها شده است که به‌دنبال فایل با فرمت خاصی ‌گشته‌اید. فایل پرزنتیشن، فایل پایان‌نامه یا گزارش کار در فرمت‌های خاص خودشان بیشتر از فرمت HTML در اینترنت موجود هستند و در این مواقع آدم نمی‌داند دقیقا چه چیزی باید جستجو کند، چون موضوع خاصی در ذهنش نیست و کلمه‌های کلی، طبعا نتایج کلی و بدردنخور به‌همراه خواهند داشت.

اما با کمک این کلمه کلیدی، می‌توانید نتایج جستجوی خود را محدود به فرمت خاصی کنید و مثلا به‌دنبال یک case study در مورد Internet 2 بگردید. فقط کافی است که با جستجوی عبارت‌های زیر، فرمت خاص خود را پیدا کنید:

Internet 2 case study filetype:pdf
Internet 2 case study filetype:doc

 


2- مراجع علمی

گاهی اوقات به‌دنبال چیزی می‌گردیم که تنها وقتی قابلیت استناد پیدا می‌کند که از سوی یک موسسه علمی پژوهشی منتشر شده باشد. برای این‌کار بهتر است از جستجوی دانشگاهی گوگل استفاده کنید. آدرس آن این است:‌

http://scholar.google.com

اما فرض بگیرید که نمی‌خواهید زحمت تایپ کردن این لینک را به‌خود بدهید و می‌خواهید از همان سایت گوگل کار را راه بیندازید. در این صورت، باید متن زیر را جستجو کنید.

Internet 2 filetype:pdf site:edu

3- یافتن معنی در کسری از ثانیه

خیلی وقت است که دیگر نیازی به نصب نرم‌افزار واژه‌نامه برای یافتن معنی یک کلمه خاص نیست. فرزانگی را می‌توان از دستان گوگل آموخت و فهمیدن معنی یک لغت به‌کمک گوگل، به‌اندازه یک لیوان آب خوردن ساده است. کافی است از عبارت کلیدی define:word استفاده کنید. معنی کلمه در مراجع مختلف به‌سرعت نشان داده می‌شود، همچنین در صورت امکان چندین کلمه مشابه هم به‌صورت لینک نشان داده می‌شود که معنی آن‌ها را هم ببینید. کلمه زیر را امتحان کنید:

define:beureaucracy

ممکن است بگویید دیکشنری دامنه پاسخ‌های بیشتری برای هر کلمه دارد. اما وقتی کار به‌جایی می‌کشد که دیگر دیکشنری پاسخ‌گو نیست، گوگل تنها ناجی فهمیدن یک کلمه است. فرض بگیرید می‌خواهید معنی SOA را بدانید، واقعا به‌جز گوگل راه دیگری وجود ندارد.

4- تبدیل ساعت در دنیا 

بسیاری از ما احتمالا به مواقعی بر می‌خوریم که می‌خواهیم ساعت در لحظه یک کشور دیگر را بدانیم. همکارمان به یک سفر تجاری رفته است و می‌خواهیم تماسی داشته باشیم و مسایلی از این دست. نصب نرم‌افزارهای ساعت اولین چیزی است که به ذهن کاربر می‌رسد، اما با کمک گوگل می‌توان هر نرم‌افزاری را به‌سادگی فراموش کرد! کافی است مثلا بنویسیم:

time new delhi

5- آب و هوا 

اگر این بار شما هستید که قرار است به سفر تجاری بروید و چمدان‌هایتان باز روی تخت‌تان مانده است و نمی‌دانید لباس گرم بردارید یا سرد، کافی است یک دوری در گوگل بزنید و بدون آن‌که بخواهید به سازمان هواشناسی خاله‌جان اعتماد کنید، لباس مناسب را بردارید، کافی است عبارت زیر را جستجو کنید:

tehran weather

6- محاسبه با مرورگر

هر سیستم‌عامل داخل خود یک نرم‌افزار ماشین حساب دارد. اما خیلی وقت‌ها آدم حوصله ندارد ماشین حساب را باز کند و حساب و کتاب را شروع کندیا شاید موقعی است که یک صفحه وب جلوی شما باز است و یک فرمول محاسباتی را می‌بینید. کافی است معادله ریاضی خود را به گوگل داده تا نتیجه آن را بگیرید. مثال‌های زیر را ببینید:

26 * 9000
sin(90)/cos(90

7- تبدیل نرخ ارز 

گوگل نه‌تنها آخرین صفحه‌های وب‌سایت‌ها را در خود ذخیره می‌کند، بلکه آمار آخرین تغییر نرخ ارز را هم دارد. برای شرکت‌ها هم بسیار مهم است که بدانند نرخ ارز کشورشان نسبت به دلار آمریکا چه تغییری کرده است، عبارت زیر، نسبت 1 واحد هر ارز به 1 واحد دلار را نشان می‌دهد:

1 USD in INR
1 EUR in INR

8- به‌دنبال چهره می‌گردید؟

این یکی جالب‌ترین حقه گوگلی است. ممکن است برای مناسبت‌های مختلف، به‌دنبال تصویر خاصی باشید، اما جستجوی آن بی‌نتیجه باشد. گوگل پارامتر خاصی دارد که به‌کمک آن می‌تواند تشخیص بدهد که آیا تصویر از صورت گرفته شده است یا خیر.

فرض بگیرید برای یک پوستر می‌خواهید عکس یک صورت شاد را پیدا کنید، اگر عبارت Happy را جستجو کنید، نتیجه اسمایلی و شکلک‌های مختلف خواهد بود. حتی اگر عبارت happy face را بگردید، باز هم نتیجه دلخواه نیست. اما اگر از پارامتر زیر استفاده کنید، جادوی این حقه را در خواهید یافت:

http://images.google.co.in/images?q=happy&imgtype=face

البته ناگفته نماند که می‌توان استفاده‌های مختلفی از حقه‌های بالا کرد و این بیشتر به نبوغ شما و خلاقیت خودتان بر می‌گردد. موفق باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد