.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

گزارش فیفا از تیمى به نام پرسپولیس

  

گزارش فیفا از تیمى به نام پرسپولیس 

 

سایت فیفا در گزارشى تفصیلى پیرامون باشگاه پیروزى تهران به شکل گیرى، افتخارات و موقعیت این تیم در حال حاضر اشاره کرد و نوشت: اگر قرار باشد نفس یک اسم تأثیرى در کیفیت و عملکرد چیزى داشته باشد، هیچ عجیب نیست که باشگاه پیروزى ایران که به معنى برترى و موفقیت است، به عنوان یکى از موفق ترین باشگاه ها در سطح داخلى و قاره اى شناخته شود.
این گزارش در ادامه آورده است: باشگاه پیروزى که با نام اصلى پرسپولیس مشهور است، موقعیت ویژه و اسطوره اى در ایران یافته و براى چندین دهه قدرت برتر رقابت هاى لیگ برتر ایران و حتى آسیا بوده است.
در ادامه این گزارش وضعیت این باشگاه در پنج دهه گذشته بررسى شده که در زیر مى آید:
باشگاه پرسپولیس، تأسیس شده در سال ،۱۹۶۳ قدمت باشگاهى مثل شاهین را که در سال ۱۹۴۲ تأسیس شده بود نداشت اما به فاصله چهار سال بعد از شروع کار، با سرعتى خیره کننده پله هاى ترقى و شهرت را طى کرد که بخش عمده این موفقیت ناشى از سیاست استخدام بهترین بازیکنان فوتبال بود، تعطیلى باشگاه شاهین نیز به پرسپولیس کمک کرد که با شتاب بیشترى رشد کند و تقریباً تمام بازیکنان شاهین به این تیم منتقل شدند.
پرسپولیس با حضور ستارگان بى بدیل خیلى زود اسم و رسمى براى خود دست و پا کرد و در رقابت هاى ۴۴ تیمى سال ۱۹۶۸ جزو برترین ها بود.
این اتفاق، سرآغاز دوران تازه اى بود که پرسپولیس پس از آن به جمع مدعیان همیشگى فوتبال ایران اضافه شد.
سرخ پوشان که اولین قهرمانى محلى خود را در سال ۱۹۷۱ با رکورد خیره کننده ۱۴ بازى بدون باخت (شامل ۱۳ برد و یک تساوى) به دست آوردند، دو سال دیگر طول کشید تا براى اولین بار به قهرمانى در سطح ایران دست یابند.از این جا به بعد، پرسپولیس دیگر هیچ عقب گردى نداشت و هفت قهرمانى در لیگ برتر و سه جام حذفى را به کلکسیون افتخاراتش افزود.
در لیست طولانى بازیکنان مشهورى که پیراهن قرمزرنگ پیروزى را برتن کرده است، على پروین در یک دوره ۱۸ ساله از ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۸ شامل هفت سال کار به عنوان بازیکن - مربى، خود را به یک اسطوره تمام عیار تبدیل کرد.
هافبک سابق پیروزى در تیم ملى ایران نیز حضور ثابت و کلیدى داشت و دو قهرمانى آسیایى در سال هاى ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ و صعود به جام جهانى ۱۹۷۸ آرژانتین با درخشش او میسر شد.
دهه ۱۹۹۰ دوران طلایى پرسپولیس بود، این تیم با حضور ستاره هاى جدیدى مثل على دایى (سرمربى کنونى تیم ملى)، مهدى مهدوى کیا و کریم باقرى، به چهار قهرمانى در طى پنج فصل از ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ دست یافت.
پرسپولیس با وجود کارنامه بى نظیر موفقیت هاى خود در داخل، در سطح آسیا فقط یک بار در سال ۱۹۹۱ به قهرمانى دست یافت که حاصل برترى یک - صفر در مصاف با المحرق بحرین بود و از سال ۲۰۰۳ که شکل برگزارى مسابقات جام قهرمانان باشگاه هاى آسیا عوض شده، پرسپولیس از مرحله گروهى فراتر نرفته است.
رقابت هاى لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۹ از راه رسیده و پرسپولیس که به عنوان قهرمان لیگ ایران صعود کرده، با الغرافه قطر، شارجه امارات و الشباب عربستان همگروه است.
این تیم تحت سرمربیگرى نلو وینگادا پرتغالى و کاپیتانى کریم باقرى (هافبک سابق آرمینیا بیله فلد)، به نظر مى رسد حریف سرسختى براى بقیه است.

افتخارات: لیگ حرفه اى ایران (هشت بار):
،۱۹۷۴ ،۱۹۷۶ ،۱۹۹۶ ،۱۹۹۷ ،۱۹۹۹ ،۲۰۰۰ ،۲۰۰۱ ،۲۰۰۱ ۲۰۰۸
جام حذفى: 1987، ۱۹۹۱ و ۱۹۹۹
جام قهرمانى باشگاه هاى تهران: ،۱۹۸۲ ،۱۹۸۴ ،۱۹۸۶ ،۱۹۸۷ ۱۹۸۸ و ۱۹۸۹
جام حذفى تهران: ،۱۹۷۹ ۱۹۸۲ و ۱۹۸۷

جام برندگان جام آسیا: 1991
بازیکنان اسطوره اى: حمید جاسمیان (۱۹۶۷-1970)، بیوک وطنخواه (۱۹۶۷-1974)، همایون بهزادى (۱۹۶۷-1974)، جعفر کاشانى (۱۹۶۷-1974)، ابراهیم آشتیانى (۱۹۶۷-1976)، على پروین (۱۹۶۷-1974)، محمد پنجعلى (۱۹۹۴- 1976)، فرشاد پیوس (۱۹۸۵-1988)، مجتبى محرمى (۱۹۸۸-1997)، احمد رضا عابدزاده (۱۹۹۴-2000)، افشین پیروانى (۱۹۹۳-2004 )، على دایى (۱۹۹۴-1996، ۲۰۰۳-2004)، کریم باقرى (۱۹۹۶-1997، ۲۰۰۲ ).

سرمربیان شاخص:
نلو وینگادا، على پروین، وینکو بگوویچ، راینر سوبل، آرى هان، مصطفى دنیزلى، افشین قطبى.


 

   تهیه و تنظیم: مجله اینترنتی دومیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد