.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

ریزه‌خواری نکنید

ریزه‌خواری نکنید.

 

 

جام جم آنلاین: تعطیلات نوروز تغییراتی در تغذیه به دنبال دارد؛ به این ترتیب که معمولا صرف وعده‌های اصلی غذا با تاخیر انجام شده یا به علت استفاده از تنقلات به وعده‌های غذایی بی‌توجهی می‌شود. کارشناسان در این زمینه بر کنترل میزان انرژی دریافتی و توجه به وعده‌های اصلی غذایی بویژه صبحانه تاکید داشته‌اند.
دکتر حسین‌زاده، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به دید و بازدیدهای معمول در ایام عید و احتمال تمایل افراد به مصرف انواع آجیل‌ها و شیرینی‌ها تاکید کرد: لازم است میزان انرژی دریافتی در این ایام کنترل شود. بهتر است در دید‌و بازدیدهای عید مصرف انواع میوه‌ها به شکلی تقسیم‌ شده جایگزین شیرینی‌ها و قندهای ساده شود.
وی انواع مغز آجیل‌ها را منبع مناسبی برای برخی ویتامین‌ها عنوان کرد و گفت: البته این امر به شرطی است که آجیل مصرفی از انواع استاندارد بوده، زمان مصرف، کیفیت تولید و مسائل بهداشتی در تولید آن رعایت شده باشد. همچنین میزان نمک بیش از حد معمول در آجیل‌ها می‌تواند مشکل‌ساز بوده و ریسک بیماری‌های قلبی - عروقی و فشار خون را افزایش دهد. در مصرف انواع آجیل نباید زیاده‌روی شود.
این متخصص تغذیه با بیان این که رعایت مسائل تغذیه‌ای در ایام عید باید به شکلی باشد که زیان‌های ناشی از آن به حداقل برسد ، با تاکید بر توجه به وعده‌های اصلی غذایی گفت: در تعطیلات نوروز ممکن است وعده‌های اصلی غذا افزایش یابد.
بر این اساس عدم کنترل یا عدم‌استفاده از مواد غذایی مناسب می‌تواند اضافه وزن و چاقی را به دنبال داشته باشد. استفاده از مواد چرب مقدار قابل توجهی کالری به دنبال دارد. همچنین نوشابه‌ها در زمانی اندک مقادیر زیادی کالری به بدن می‌رسانند.
وی، بیماران دیابتی، قلبی  عروقی، افراد دارای فشار خون بالا و اضافه وزن را به رعایت مسائل تغذیه‌ای در دید و بازدیدهای نوروز توصیه کرد و گفت: در صورت دریافت انرژی بیشتر در یک وعده غذایی خاص، منابع غذایی در دیگر وعده‌های غذایی طوری جایگزین شود که انرژی دریافتی اضافی جبران شود.
این متخصص تغذیه با تاکید بر عدم حذف وعده‌های اصلی غذا بویژه صبحانه گفت: حذف وعده‌های اصلی غذایی می‌تواند منجر به مشکلات بعدی شود. از آنجا که در ایام نوروز انواع شیرینی‌ها، شکلات و آجیل‌ها در دسترس هستند ، حذف یک وعده غذایی ریزه‌خواری را به دنبال داشته و این ریزه‌خواری ریسک اضافه وزن و چاقی را بیشتر می‌کند. استفاده از کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها در وعده صبحانه علاوه بر رفع گرسنگی، کالری تنظیم شده‌ای را به بدن می‌رساند؛ بنابراین وعده‌های اصلی غذا و میان وعده‌های غذایی هر‌کدام در جای خود مصرف شوند. 

 

  تهیه و تنظیم: مجله اینترنتی دومیم  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد