سلامت نیوز-پژوهشگران دانشگاه هاروارد تحقیقاتی انجام دادهاند که به فهم چگونگی یادگیری زبان در نوزادی کمک میکند.
به نقل از پایگاه خبری ورلدنیوز: یادگیری زبان در کودکان به صورت مشخص ابتدا باادای یک کلمه در هر بار که بیشتر از لحاظ دستوری اسم هستند و یا برای برقراری ارتباط مانند " سلام " آغاز می شود.
بنابراین گزارش؛ با بزرگ شدن کودک جملات بلندتر و پیچیدهتر میشود و افعال کلمات دستوری وارد صحبت کودک میشود.
پژوهشگران دانشگاه هاروارد معقتدند این تغییرات در سخن گفتن کودک ممکن است به علت افزایش توانایی های شناختی یا تأثیرات جانبی فرآیند یادگیری باشد که مستقل از سن و توانایی های شناختی کودک است.
این گزارش میافزاید؛ شاید علت اینکه کودکان معنی اسمها را راحتتر یاد میگیرند این است که اسمها را میتوان دید و نشان داد.
یادآور میشود: در این تحقیق پژوهشگران از کودکانی استفاده کردند که در دوران کودکی از یک کشور دیگر به آمریکا برده شدهاند.
این کودکان زبان دوم را مانند زبان اول با گوش کردن و تماشای اتفاقات محیط اطرافشان یاد میگیرند.
پژوهشگران دریافتند، این کودکان زبان را مانند نوزادان یاد میگیرند اما سریعتر که این نشان میدهد میتوانند خود را به هم سن و سالان خود برسانند.