.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

40 راز در Internet Explorer

40 راز در Internet Explorer
 

اینترنت اکسپلورر یا مرورگر وب مایکروسافت، پرکاربردترین مرورگر وبی است که میلیون‏ها نفر از سراسر جهان به وسیله آن، به گشت و گذار در اینترنت می‏پردازند. این نرم‏افزار، در عین سهولت استفاده که رمز موفقیت آن نیز می‏باشد، رمز و رازهای فراوانی را نیز به همراه دارد که با دانستن آنها، زندگی اینترنتی شما راحت‏تر و دلپذیرتر می‏گردد. برخی از این رازها را با هم مرور می‏کنیم.

1. وقتی ماوس را روی تصویری از یک صفحه وب می‏بریم، خط جدیدی به نام lmage Bar ظاهر می‏شود که دارای آیکون‏هایی برای ذخیره، چاپ، ارسال از طریق Email و باز کردن فولدر My Picture می‏باشد. اگر تصاویر را ذخیره نمی‏کنید و فکر می‏کنید lmage Bar مزاحمت ایجاد کرده، می‏توانید از طریق منوی Tools، گزینه Internet Optionsو صفحه Advanced، آن را غیرفعال کنید. در این صفحه، به قسمت Multimedia بروید و علامت گزینه Enable lmage Toolbar را بردارید.

2. بعضی از سایت‏های عکس‏های دیجیتالی، دارای تصاویری با وضوح و کیفیت بالا هستند؛ ولی اگر عکس در پنجره مرورگر جا نشود، تولید دردسر می‏کند. در صورت مواجهه با تصویری که به علت بزرگ بودن آن، نتوانستید تمام عکس را یک جا در صفحه مشاهده کنید، به جای این که صفحه را به بالا یا پایین یا به چپ و راست اسکرول کنید، کمی صبر کیند تاIE6 ، اندازه آن را برای شما تنظیم کند. اگر ترجیح می‏دهید عکس را در اندازه واقعی خود ببینید، ماوس را به گوشه پایین در سمت راست برده، روی دکمه مربوط کلیک کنید.

3. وقتی تصویری را از طریق پست الکترونیک می‏فرستید، می‏توانید آن را کوچک‏تر کنید تا سریع‏تر به مقصد برسد. در این راستا، می‏توانید وضوح 800×600، 640×480 یا 1024×768 را انتخاب و کاری کنید که تمام تصاویری که می‏فرستید، کوچک‏تر شوند.

4. اگر برای خود صفحه وبی را دست و پا کرده‏اید و از ایده ظاهر شدن خط ابراز تصاویر و تشویق بازدیدکنندگان به ذخیره تصاویر شما خوشتان نمی‏آید، می‏توانید این خط ابراز را برای تک‏تک تصاویر یا همه آنها غیر فعال کنید. برای این منظور، خط ابراز را به طور کامل از کار بیندازید و یا خط "GALLERYIMG="no را در برچسب‏های IMG خود اضافه کنید.

5. خط ابراز Image برای تصاویر کمتر از 130×130 پیکسل، ظاهر نمی‏شود و به همین دلیل، برای ذخیره این نوع تصاویر، باید از همان روش مرسوم کلیک راست استفاده کیند.

6. 6 IEابزارهایی بهتری برای کار با کوکی‏ها دارد. تمام امکانات موجود را می‏توانید از صفحه Privacyکادر محاوره Internet Optionsمشاهده کنید. علاوه بر این، بد نیست سری به آدرس www.w3.org/P3Pبزنید و اطلاعات بیشتری درباره P3P(قوانین زیربنایی برای اولویت‏های حفظ حریم خصوصی) که مایکروسافت، ابزارهای جدیدش را بر اساس آنها بنا نهاده، به دست بیاورید.

7. بعضی کوکی‏ها مفید هستند؛ مثلاً سایت‏های فروشگاهی از جملهAmazon.com ، به کمک این کوکی‏ها، از خریدهای شما مطلع شده، محصولات جدید را به شما پیشنهاد می‏دهند و یا سایت Microsoft Support، با استفاده از آنها، اطلاعات کاملی از جست‏وجوهای اخیر شما به دست می‏آورد. این کوکی‏ها به کوکی‏های «شخص اول» موسومند. کوکی‏های طرف سوم، از وب‏سایتی متفاوت پدید می‏آیند که معمولاً جنبه تبلیغاتی دارند (مثل Double Click یاAOL ). این شبکه‏های تبلیغاتی، برای بسیاری از سایت‏های وب، تبلیغات می‏کنند؛ پس می‏توانند بفهمند که شما به کدام یک از این سایت‏ها سر زده‏اید. اگر دوست ندارید چنین اطلاعاتی درباره شما در جایی نگهداری شود، IE6 می‏تواند کوکی‏های تمام شرکت‏های طرف سوم یا شرکت‏هایی را که تعهدی در رعایت حفظ اطلاعات خصوصی شما نمی‏دهند، مسدود کند.

8. وقتی IE پیامی ظاهر می‏کند مبنی بر این که کوکی خاصی را بپذیرید یا رد کنید، به IE بگویید این کوکی را برای دفعات بعد، در خاطر خود حفظ کند تا هر دفعه مجبور نباشید کوکی‏های همان سایت را قبول یا رد کنید.

9. با تعیین سطح امنیتی مناسب برای خود، می‏توانید مشخص کنید که چه نوع کوکی‏هایی را می‏خواهید دریافت کنید. برای این منظور، از طریق منویTools ، گزینه Internet Options، صفحه Privacyو دکمهSettings ، اقدام نمایید. پیش فرض این سطح امنیتی، Mediumاست که کوکی‏های طرف سومی را مسدود می‏کند که یا از هیچ قانونی برای حفظ اطلاعات خصوصی تبعیت نمی‏کنند و یا از اطلاعات معرفی کننده شما، بدون کسب اجازه از خود شما، بهره برداری می‏کنند. سطح Medium، کوکی‏های شخص اول را که از اطلاعات معرفی کننده شما بدون کسب اجازه از خود شما استفاده می‏کنند، می‏پذیرد؛ اما در پایان جلسه، آنها را حذف می‏کند.

10. سطوح امنیتی در خصوص حفظ حریم خصوصی، در شش دسته ارائه می‏شوند که از پذیرش تمام کوکی‏ها تا رد تمام کوکی‏ها متغیرند. علاوه بر این، چهار استراتژی از پیش تعیین شده، ارائه می‏شوند که می‏توانید برای پذیرش یا رد انواع کوکی‏ها، مورد انتخاب قرار دهید.

11. اگر هیچ یک از این سطوح، رضایت شما را جلب نمی‏کند، روی Advanced و پس از آنOverride automatic cookie handlingکلیک کنید؛ سپس می‏توانید کوکی‏های شخص اول و سوم را قبول یا مسدود کنید و یا از IE بخواهید هر دفعه از خود شما سوءال کند.

12. کادر محاورهAdvanced ، علاوه بر کوکی‏های شخص اول و سوم، از کوکی‏های «جلسه‏ای» هم سوءال می‏کند؛ یعنی کوکی‏های موقتی که فقط تا زمانی نگه‏داری می‏شوند که حداقل یکی از پنجره‏های IEباز باشد. این کوکی‏ها، خطری ندارند؛ زیرا بعد از قطع ارتباط و بستن برنامهIE ، به کلی حذف شده، در نتیجه، سایت نمی‏تواند بعدها به آنها مراجعه کند.

13. اگر نظرتان درباره سایت خاصی تغییر کرد و خواستید به آن اجازه ساخت کوکی در کامپیوتر خود را بدهید، می‏توانید به صفحه Per Site Privacy برگشته، آن را از فهرست حذف کنید.

14. اگر می‏خواهید برای سایت‏های Favorite خود استثنا قائل شوید، از طریق منویTools ، کادر محاورهInternt Options را باز کرده، به صفحه Privacy بروید؛ سپس روی دکمه Web Sites و پس از آن Edit کلیک کنید. در این حالت، URLهایی را وارد کنید که می‏خواهید کوکی‏ها از آنها «همیشه» قبول یا رد شوند.

15. اگر سایتی هیچ حرفی از خط‏مشی خود در حریم خصوصی بازدیدکنندگان نزده یا خط‏مشی آن باتنظیمات و اولویت‏بندی شما مطابقت نداشته باشد، آیکون کوچکی به شکل یک چشم باعلامت ایست در خط وضعیت (پایین پنجره) ظاهر می‏شود که با کلیک مضاعف روی آن، گزارشی تحت عنوان Privacy Report به نمایش در می‏آید که ضمن نشان دادن تمام محتویات آن صفحه، فهرستی از کوکی‏های ارسالی از طرف آن سایت و پذیرش یا عدم پذیرش آنها از طرف شما، نمایش داده می‏شود. اگر چنین آیکونی را ندیدید، از منویView ، گزینه Privacy Report را انتخاب کنید.

16. تنظیمات مربوط به حریم خصوصی شما، فقط در وب سایت‏هایی عمل می‏کنند که در منطقه امن اینترنت تعریف شده باشند. اگر سایتی را در منطقه سایت‏های معتمد (Trusted)قرار دهید،IE ، تمام کوکی‏های آن سایت را پذیرفته، اجازه خواندن کوکی‏ها را از کامپیوتر شما به سایت می‏دهد و اگر سایتی را در منطقه سایت‏های «ممنوعه» (Restricted)بگذارید، IE، تمام کوکی‏های ارسالی آن سایت را برمی‏گرداند.

17. تعداد سایت‏هایی که تاکنون نسبت به ارائه خط‏مشی خود در زمینه حفظ حریم خصوصی بازدیدکنندگان اقدام کرده‏اند، بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد (و اولین آمار 53 مورد را گزارش داد). این خط‏مشی، باید نشان دهد که سایت با اطلاعات کاربر، چه خواهد کرد؛ کاربر چگونه می‏تواند از تعهدات سایت مطمئن شود؛ آیا کسی سایت را ضمانت می‏کند و در صورت تشکیک، با چه کسی باید تماس بگیرید و او در این باره، چه اقدامی خواهد کرد. سایتی که بخواهد خط‏مشی خود را ارائه دهد، باید آن را به دو زبان تهیه کند؛ یکی به زبان انسان، برای مطالعه بازدیدکننده و دیگری به زبان×ML ، برای مطالعه .Internet Explorer

18. اگر واقعاً بخواهید کنترل کاملی روی کوکی‏ها داشته باشید، باید خواسته‏ها و اولویت‏های خود را به زبان×ML ، در قالب یک فایل نوشته، از IE بخواهید از آن فایل به عنوان قانون شما در حفظ حریم خصوصی شما از طرف سایت‏ها استفاده کند. برای این منظور، از منویTools ، گزینه Internet Options را انتخاب و روی دکمه Import کلیک کنید. در سایت‏هایی مثل www.privacy.org، چنین اولویت‏هایی به صورت از پیش تهیه شده، ارائه می‏شوند که شما را به مطالعه آنها دعوت می‏کنیم.

20. اگر می‏خواهید برای وب سایت خود، یک خط‏مشی حریم خصوصی تعریف و تنظیم کنید، از ویزاردPrivacy Statement مایکروسافت در آدرس www.microsoft.com/privacy/wizard استفاده کنید.

21. اگر از سایت‏های مورد علاقه خود انتظار ارائه خط‏مشی حریم خصوصی را دارید، برای آنها Email بفرستید. اگر همه مردم این خواسته را داشته باشند، سایت‏های بیشتری وادار به ارائه چنین خط‏مشی‏هایی خواهند شد.

22. خیلی تعجب نکنید؛ شاید یک سایت وب، اطلاعات شخصی شما را کاملاً مطمئن نگه‏داری کند؛ ولی چون خط‏مشی حریم خصوصی خود را ارائه نداده‏اید،IE ، کوکی‏های آن را نمی‏پذیرد (البته با این فرض که تنظیمات شما چنین چیزی را ازIE خواسته باشد).

23. اگر مطمئن نیستید که چه تصمیمی در مورد کوکی‏ها بگیرید یا نمی‏دانید که وسعت نشر آنها تا چه حد است، ازIE بخواهید که برای چند هفته ای پذیرش یا رد کوکی‏های طرف سوم را از خود شما سوءال کند؛ شاید تعجب کنید از این که ببینید این همه سایت در حال ردگیری شما هستند.

24. اگر تنظیمات حریم خصوصی خود را به نحوی تغییر بدهید که تمام کوکی‏ها برگشت بخورند، وب سایت‏ها نمی‏توانند کوکی‏های قبلی موجود در کامپیوتر شما را بخوانند.

25. اگر می‏خواهید به بررسی کوکی‏هایی بپردازید که قبلاً پذیرفته‏اید، از منویTools ،گزینه Internet Options را کلیک کرده، به صفحه General بروید؛ سپس روی Settings و پس از آن View Files کلیک کنید. کوکی‏ها در رأس فهرت فایل‏های اینترنتی موقت قرار دارند. برای خلاص شدن از دست یک کوکی، کافی است آن را از فهرست مزبور حذف کنید.

26. اگر می‏خواهید تمام کوکی‏های موجود درکامپیوتر خود را پاک کنید، از منویTools ،گزینه Internet Options را انتخاب و از صفحه General روی دکمه Delete Cookies کلیک کنید.

27. تنظیمات مربوط به سطوح امنیتی منطبق محتوایی وب درIE6 ، فرق کرده‏اند؛ ولی اگر در نسخه قبلیIE ، تغییراتی را در مناطق امنیتی داده باشید،Setup ، آنها را حفظ کرده، یک منطقه، تحت عنوان «سطح امنیتی سفارشی»، برای شما می‏سازد.

28. اگر دوست دارید بدانید چند تا سایت سعی می‏کنند کارهایی بکنند که تنظیمات منطقه ممنوع جلوی آنها را می‏گیرد، برای امتحان، بعضی از آنها را به حالت Prompt تنظیم کنید و به دقت پیام‏هایی را که بر روی صفحه ظاهر می‏شوند، بخوانید.

29. راه دیگری که هکرها از طریق آن می‏توانند بدون این که بدانید، شما را به سایت دیگری بفرستند این است که جهت حرکت اطلاعاتی را که خود شما در فرم‏های وب پر کرده‏اید، عوض کنند. اگر می‏خواهید وقتی اطلاعات شما به سایتی می‏روند که با آن چه در فرم تعیین کرده‏اید، فرق دارد، از منویTools ،گزینه Internet Options را کلیک کرده، به صفحه Securityبروید؛ سپس گزینه Wam if submittal is being redirected را علامت بزنید.

30. اگر وب سایتی مکان خود را عوض کند، URL آن تغییر می‏یابد. برای جلوگیری از گم شدن بازدیدکنندگان، این وب‏سایت‏ها، از فرمانی موسوم به META REFRESH استفاده می‏کنند که به طور خودکار، مرورگر وب شما را بعد از چند ثانیه، به موقعیت جدید هدایت می‏کند؛ ولی هکرها هم می‏توانند با استفاده از فرمان فوق، شما را به جای دیگری ببرند که تحت کنترل آنها قرار دارد؛ پس حالا این اختیار را دارید که این ویژگی را فعال یا غیرفعال کنید. حالت پیش فرض این ویژگی، فعال در تمام مناطق است؛ به جز منطقه ممنوع (Restricted). برای تغییر آن، از منوی Tools گزینه Internet Options را انتخاب کرده، به صفحه Securityبروید؛ سپس منطقه مورد نظر خود را انتخاب و روی دکمهCustom کلیک کنید تا کادر محاوره دیگری باز شود. در این حالت، گزینه Allow META REFRESH را خواهید دید که اگر بخواهید، می‏توانید آن را عوض کنید. 31. اگر تا به حال به وب سایتی رفته باشید که یک پنجره شناور را بر روی بقیه وب سایت‏ها باز می‏کند، چیزی را دیده‏اید که به Iframe یا «فریم شناور» موسوم است. شاید فکر کنیدکه Iframe ، بخشی از سایت جدید باشد؛ ولی چنین نیست. برنامه‏نویسان وب، برای جلوگیری از سرقت Iframe توسط هکرها، می‏توانند امکان کدنویسی در Iframe را از کار بیندازند؛ ولی اگر آنها این کار را نکرده باشند، خودتان می‏توانید آن را غیرفعال کنید. از منویTools ، گزینه Internet Options را کلیک و در صفحهSecurity ، منطقه مربوط را انتخاب کنید؛ سپس، روی دکمه Custom کلیک کرده، و گزینه Launching Programs and Files in a IFRAMEرا علامت بزنید.

32. بااستفاده از منطقه «سایت‏های ممنوع» می‏توانید جلوی باز شدن پنجره‏های تبلیغاتی در سایت‏های خاص را بگیرید؛ برای این کار، از منویTools ، گزینه Internet Options را کلیک کرده، به صفحه Security بروید؛ سپس با انتخابRestircted Sites، روی دکمه Site کلیک کنید و URL مربوطه را تایپ کنید.

33. اگر کامپیوتر خود را به صورت اشتراکی با دیگران استفاده می‏کنید، احتمالاً دوست ندارید که اطلاعات شخصی‏تان در فولدر Temporay Interent Files باقی بماند. برای این منظور، از منویTools ، گزینه Internet Optionsرا انتخاب کرده، در صفحه Avanced زیر قسمتSecurity ، گزینه Do not save encrypted page to disk راعلامت بزنید تا صفحاتی که با http آغاز می‏شوند، در دیسک شما ذخیره نشوند.

34. اگر می‏خواهید همه چیز را از فولدر فایل‏های موقتی اینترنت پاک کنید، می‏توانید گزینه بعدی، یعنیwhen browser is closed Empty Temporay Internet Files-Folderراعلامت بزنید و علاوه بر این، فضای خالی بیشتری را در دیسک خود باقی بگذارید.

35. اگر دوست دارید بدانید یک سایت وب با اطلاعاتی که از خود ارائه می‏دهید، چه می‏کند، از منویView ، گزینهPrivacy Reportرا کلیک و URL سایت مورد نظر را تعیین کنید؛ سپس روی دکمه Summary کلیک کنید تا ببینید سایت مربوط با اطلاعات شما چه می‏کند.

36. راه پی بردن به هویت و اعتبار افراد در اینترنت، بررسی گواهی‏نامه‏ها و امضاهای دیجیتالی است. برای پی بردن به این راز، از منویTools ، گزینه Internet Optionsرا کلیک کرده، به صفحه Content بروید؛ سپس روی دکمهCertificates کلیک کنید تا گواهی‏نامه‏های امنیتی سایت‏هایی را که بازدید کرده‏اید، ببینید.

37. آیکون Privacy نشان می‏دهد که آیا سایت مورد بازدید، در حال ارسال کوکی‏هایی است که با تنظیمات Privacy شما مطابقت دارند یا نه. با کلیک مضاعف روی این آیکون، فهرستی از کوکی‏هایی را که نسبت به ارسال آنها تلاش شده، تحت عنوان Privacy Reportمشاهده کنید. برای تغییر سریع تنظیمات مربوط به کوکی آن سایت، روی کوکی کلیک راست کرده، گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

38. در هنگام سازمان‏دهی و مرتب کردنFavorites ، فقط یک فولدر را در آنِ واحد می‏توانید باز کنید؛ مگر این که تنظیمات موجود در صفحه Advanced کادر محاوره Internet Options را تغییر داده باشید؛ ولی برای جابه‏جا کردن یک فهرست از Favorites، مجبور نیستید از طریق دکمه Move the Folder عمل کنید؛ بلکه می‏توانید به روش Drag-and drop عمل کنید. برای تغییر نام یک آیکون، کلیک راست کنید یا با استفاده ازSend to Desktop ، آن را بر روی Desktopویندوز بیندازید.

39. درحالی که مشغول سفارشی کردن تنظیمات ناحیه Search خود هستید، می‏توانید نحوه انجام جست‏وجوها در خط Addressرانیز مشخص کنید. تنظیمات این دو ناحیه، یکسان بوده، و از طریق منوی Tools، گزینه Internet Options و صفحه Advancedقابل دسترسی هستند. ناحیهSearch ، فقط زمانی قابل سفارشی کردن است که روی خط باشید؛ ولی دست‏کاری Internet Options، در هر زمانی امکان‏پذیر است و برای Autosearch هم فقط یک انتخاب وجود دارد و آنMSN است.

40. اگر در ناحیه Search روی Customize کلیک و چند ماشین جست‏وجوگر را انتخاب کنید، نتایج را از ماشینی می‏گیرید که قبل از بقیه در فهرست معرفی شده باشد. با کلیک رویNext ، ماشین جست‏وجوگر بعدی مورد استفاده قرار می‏گیرد.

منبع: مجله شبکه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد