.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

نشست خبری استاد شجریان

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، در نشست مطبوعاتی که صبح امروز با حضور محمدرضا شجریان، مجید درخشانی، مزدا انصاری و محمدعلی رفیعی مدیر برنامه‌های شجریان برگزار شد، درخشانی در خصوص کنسرتهای گروه شهناز در سال جدید گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده امسال کنسرت‌هایی را در تهران و شهرهای اروپایی خواهیم داشت که البته با ورود چند ساز جدید از ساخته‌های استاد شجریان ارکستراسیون مقداری تغییر خواهد کرد.
وی با اشاره به برنامه اجرایی در این کنسرت‌ها، افزود: کنسرت ما در دو بخش خواهد بود به طوری که در بخش اول قطعاتی را در بیات اصفهان بر اساس ساخته‌های استاد شجریان و خودم اجرا خواهیم کرد البته شروع بخش اول با قطعه سازی «شکایت نی» از وزیری خواهد بود و به دنبال آن تصانیفی را اجرا خواهیم نمود.بخش دوم برنامه را نیز که هم اکنون در حال تمرین هستیم با یک پیش درآمد آرام آغاز و آن را به ساقی‌نامه وصل می‌کنیم.
این نوازنده تار با اشاره به تغییر مجموعه ساقی‌نامه بیان داشت: این بار با تنظیم جدید استاد شجریان ساقی‌نامه را به شکل دیگر و در دستگاه سه گاه و تمامی گوشه‌های آن اجرا خواهیم کرد و به دنبال آن یک چهارمضراب از ساخته‌های من و چند تصنیف از ساخته‌های خودم و شجریان را اجرا خواهیم کرد.
این آهنگساز در خصوص حضور ارکستر بزرگ شهناز در اروپا گفت: این برای اولین بار است که یک گروه به این بزرگی از ایران در شهرهای مختلف اروپایی کنسرت‌هایی را برگزار می‌کند چرا که برگزاری کنسرت‌هایی با این حجم نوازنده غیر ممکن است اما ما توانستیم غیر ممکن را به ممکن تبدیل کنیم.

*نوای ساغر، صراحی، بم صراحی و کرشمه در اروپا و تهران
----------------------------------------------------------------------------
شجریان با اشاره به حضور سازهای جدید در کنسرت‌های آینده‌اش گفت: در این کنسرت‌ها سازهای جدیدی چون صراحی، بم صراحی و ساغر را همراه با نوازندگان جدید در ارکستر خواهیم داشت و سازهای دیگری چون کرشمه را نیز معرفی خواهیم کرد.
این خواننده با اشاره به سازهای ابداعی جدیدش افزود: بم صراحی را به جای ویلنسل و ساغر را که از خانواده تار است را به جای بم تار در ارکستر خواهیم داشت. کرشمه را نزدیک خانواده عود ساخته‌ام که صدایی شبیه عود دارد.من همچنین سازی را با دو دف ساخته‌ام به طوری که هر دو طرف ساز دف است البته این ساز هنوز تکمیل نشده و من از حسین رضایی‌نیا خواسته‌ام تا با تمرین بر روی این ساز بتواند صداهای متفاوتی از آن تولید کند.

*طنین صدای شجریان از تهران تا اروپا
------------------------------------------------------
محمدعلی رفیعی مدیر برنامه‌های شجریان در خصوص زمان کنسرتهای گروه شهناز گفت: تور اروپایی گروه شهناز از 5 تا25 سپتامبر مصادف با 14 شهریور تا 3 مهر در کلن، سوئد، زوریخ، پاریس، لندن و رادیو فرانکفورت برگزار خواهد شد.همچنین از نیمه دوم تیر ماه کنسرت‌هایی را در تهران خواهیم داشت و به دنبال اجرای استاد شجریان در شهرستان‌ها ،ایشان کنسرتی را هم در شیراز برگزار خواهند کرد.
شجریان نیز در خصوص اجرا در شهرستان‌ها بیان داشت: ما همیشه اجرا در شهرستان‌ها را در برنامه کاری خود داشته‌ایم اما فراهم نشدن شرایط مناسب این امکان را از ما سلب کرده است. ما همیشه به این فکر هستیم که در شهرهای بزرگ برنامه داشته باشیم اما اغلب با بر خوردن به مشکلات بزرگ به برگزاری کنسرت در تهران بسنده می‌کنیم.
وی ادامه داد: تاکنون قصد داریم در اصفهان و شیراز کنسرتی را برگزار کنیم که البته تا زمانی که شرایط مناسب نباشد این کار را انجام نخواهیم داد.
شجریان با اشاره به مکان مناسب برای اجرای کنسرت‌ها گفت: متاسفانه ما مشکل سالن موسیقی را همچنان داریم چرا که تالار وحدت مخصوص اپرا و نمایش است و مناسب موسیقی نیست، سالن وزارت کشور نیز که اصلا استاندارد با فضای موسیقایی نیست.از سوی دیگر نیز نمی‌توانیم در سالن‌های ورزشی کشور کنسرت برگزار کنیم چرا که موسیقی شان و شرایطی دارد که باید فضای لازم برایش فراهم شود.

*شجریان:در ساز سازی 80 درصد به نتیجه رسیده‌ام
-------------------------------------------------------------------
در ادامه این نشست شجریان با اشاره به اهداف خود در ساخت سازهای مختلف بیان داشت: ما در طول سالیان دراز سازهای سنتی داشته‌ایم که در ساختار آنها هیچ تغییری نداده‌ایم که خود باعث شده ارکسترهای ما تنها یک صدا داشته باشند. اما به عقیده من ما نیاز داریم رنگ‌های زیادی را وارد ارکستر نماییم.
وی ادامه داد: از آنجایی که بخش بم ارکسترهای ما همیشه دچار مشکل هستند و من بیش از هر کس دیگری این نیاز را احساس کرده‌ام از سالها پیش به فکر ساخت سازهایی بوده‌ام که پاسخگوی این نیاز باشند.
این خواننده بیان داشت:به دنبال برطرف کردن این نقطه ضعف و با مطالعه‌ای که سال‌های زیاد در سازهای ایرانی و خارجی داشته‌ام و با جستجو در سازفروشی‌های مختلف دنیا ،تحقیقاتم را آغاز و در این دو- سه سال شروع به ساخت سازهایی برای ارکستر کرده‌ام که خوشبختانه هم اکنون 80 درصد به نتیجه رسیده‌ام.
استاد آواز ایران در ادامه با تشویق سازسازان برای ساخت سازهای متفاوت گفت: من ساخت ساز را شروع کرده‌ام تا سازسازان نیز تشویق شوند که با حفظ اصالت‌های خود، سنت‌های خود را بشکنند چرا که به عقیده من باید اصالت‌ها را حفظ و سنت‌ها را زیر پا گذاشت تا در هر زمینه‌ای بتوانیم ابداعات جدیدی انجام دهیم.
وی افزود: غرب همیشه به عنوان یک میراث فرهنگی به ما نگاه کرده اما ما نمی‌خواهیم این کار را ادامه دهیم. البته آن چیزی که به ما رسیده را حفظ می‌کنیم اما برای حال و آینده هم باید چیزهای جدیدی داشته باشیم و مطابق با جامعه خود و دیگر جوامع رشد کنیم.

*سازسازان باید روی سازهای جهان مطالعه کنند
---------------------------------------------------------------
در ادامه این نشست شجریان با اشاره به صحبت‌های خود در خصوص سازهای ابداعی در جشن خانه موسیقی گفت: در کنسرتی که در جشن خانه موسیقی داشتم در معرفی سازهایم عنوان کردم که خیلی از سازسازهای ما آگاهی وسیع از این فن ندارند و تنها در همان سازی که می‌سازند متخصص شده‌اند. ما ضمن احترام به همه این هنرها باید یادآوری کنیم که سازسازهای ما مطالعی را نیز روی سازهای جهان داشته باشند.به دنبال این صحبت متاسفانه برخی از دوستان ناراحت شدند و حتی صحبت‌هایی را ناآگاهانه در اعتراض به این جانب عنوان نموده‌اند. وی ادامه داد: من از سازسازان می‌خواهم در کنار کاری که انجام می‌دهند تحقیق و تجربیاتی را در خصوص ساخت سازهای دیگر داشته باشند. البته بعد از صحبت‌های بنده آقای بوستانی تاری بدون کاسه ساخته‌اند که قابلیت اجرای همان ساز تار را دارد.

* آلبوم «آه باران» امروز منتشر شد
------------------------------------------------
به گزارش فارس،در ادامه این نشست رفیعی از انتشار آلبوم «آه باران» با صدای شجریان خبر داد و سپس مزدا انصاری آهنگساز و تنظیم کننده این آلبوم گفت: مراحل ساخت و تنظیم را از زمان فوت فریدون مشیری آغاز کرده‌ایم و بعد از گذشت حدود 6 سال آن را امروز در بازار منتشر کرده‌ایم.
وی ادامه داد: این آلبوم در برگیرنده موسیقی گلهاست که بر اساس اشعاری از فریدون مشیری، محجوبی، یاحقی شکل گرفته‌اند.
این آهنگساز بیان داشت: در بخش تکنوازی‌ها نیز به دلیل همخوانی با فضای موسیقی گل‌ها از تکنوازی پیانو فخری ملک پور و تار فرهنگ شریف در این آلبوم بهره‌ بردیم.

*شجریان: در صورت داشتن وقت با ارکسترملی موسیقی گلها را می‌خوانم
-------------------------------------------------------------------------------------------
شجریان در خصوص اجرا با ارکستر ملی گفت: این برنامه بستگی به وقت و زمان من دارد چرا که من هم اکنون تمام وقتم را روی گروه شهناز گذاشته‌ام. یک مقدار زمان هم برای سازسازی دارم اما دلم می‌خواهد در آینده این کار را انجام دهم به طوری که پیشنهاداتی را نیز در این خصوص داشته‌ام.
وی درباره اجرای زنده برنامه گل‌ها گفت: ما می‌خواهیم در کنار موسیقی که هم اکنون وجود دارد یادآوری نیز به موسیقی خوب و فاخر گل‌ها داشته باشیم اما برای اجرای زنده چنین قطعاتی باید برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

*آموزش آواز شجریان از راه دور
---------------------------------------------
شجریان با اشاره به کلاس‌های آوازش گفت: کلاس‌های آواز من همچنان ادامه دارد و روند خوبی را طی می‌کند به طوری که با تمام گرفتاری‌هایم تشویق شدم این کار را ادامه بدهم.همچنین طرحی را برای آموزش از راه دور دارم اما باید وقت مناسب برای این کار را پیدا کنم.
به گزارش فارس، در پایان این نشست شجریان سازهای جدید خود از جمله بم صراحی، کرشمه، ساغر و بم ساز را معرفی و هر کدام از نوازندگان این سازها ،قطعاتی کوتاه را برای معرفی بیشتر آنها اجرا نمودند

نظرات 1 + ارسال نظر
افزایش تضمینی آمار بازدید شما شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:21 ب.ظ http://ArashBox.mihanblog.com


با سلام

لینک باکس آرش با*** آمار بالای 25 هزار *** بازدید روزانه از شما دعوت به همکاری می کند .

ابتدا کد لینک باکس را در وبلاگ خود قرار داده و سپس لینک خود را ارسال نمایید تا شاهد افزایش چشمگیر آمار بازدید خود باشید .
** به آمار بالای 12 هزار بنر داده می شود . ***
هر چه آمار شما زیاد باشد لینک داده می شود .
http://ArashBox.mihanblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد