.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

ده‌نمکی: مخالفان عصبانی «اخراجی‌ها2» به شعور مخاطب توهین نکنند

مسعود ده‌نمکی» با اشاره به این که «اگر لودگی قرار بود فروش داشته باشد چرا سال گذشته فیلم‌ها نتوانستند حتی نصف «اخراجی‌ها2» فروش داشته باشند؟» گفت: دوستان مخالف «اخراجی‌ها2» بهتر است عصبانی نباشند و به شعور مخاطب توهین نکنند.


به گزارش خبرنگار سینمایی فارس‏،نشست فیلم سینمایی «اخراجی‌ها2» با حضور مسعوده ده‌نمکی(کارگردان)،حبیب‌الله کاسه‌ساز(تهیه‌کننده)،محمدرضا شریفی‌نیا(مجری طرح و بازیگر)،مرتضی شایسته(پخش‌کننده)،فخرالدین صدیق شریف(بازیگر)،حسام نواب صفوی(بازیگر) و حمید داودآبادی(مشاور) این در خبرگزاری فارس برگزار شد.
«مسعود ده نمکی» در شروع صحبت‌های خود با رد ادعاهای «عباس منظرپور» مبنی بر کپی‌برداری «اخراجی‌ها» از کتاب «در کوچه و خیابان» گفت:البته ایشان اولین نفری نیست که چنین ادعایی دارد و تاکنون چندین نفر به انواع مختلف ادعاهایی را مطرح کرده‌اند. همین موضوع نشان‌دهنده این است که ظاهرا در جبهه و جنگ از این دست‌ آدم‌ها بوده‌اند که هر کسی در گوشه و کناری یک شخصیتی مثل مجید سوزوکی را دیده است و فکر می کند که همه مثل هم هستند.

* «اخراجی‌ها1» یک فیلم معناگرا است

----------------------------------------------------
وی در پاسخ به این سئوال که به طور کلی قصه «اخراجی‌ها» چگونه در ذهنش شکل گرفت، اظهار داشت: قصه «اخراجی‌ها» به خصوص «اخراجی‌ها1» برمی‌گردد به خاطراتی که من از جبهه دیده‌ام و بر خلاف تصور عده‌ای که فکر می‌کردند در این فیلم خاطرات به صورت مستند درآمده‌اند، این خاطرات کاملا سینمایی شده بود. من از همان ابتدا قصد داشتم تا خاطراتم را از دوران دفاع مقدس یا به صورت یک رمان و داستان بلند منتشر کنم یا به صورت فیلم دربیاورم که با ورود به حوزه فیلم مستند بعدها شرایط برای ساخت این خاطرات به صورت فیلم سینمایی مهیا شد.
نویسنده و کارگردان «اخراجی‌ها» با متفاوت دانستن فیلم خود تصریح کرد:به اعتقاد من «اخراجی‌ها1» یک فرم و قالب جدیدی است و هرکسی که اسم طنز را بر روی آن بگذارد من از این موضوع ابا دارم چرا که به نظر من آن فیلم کاملا چند وجهی است، یعنی با زبان طنز یک مضمون بسیار جدی را دارد مطرح می‌کند اما در قالب و ژانر دفاع مقدس، یعنی به نظر من «اخراجی‌ها1» کاملا مبتنی بر معارف و معانی و ژانری است که اسم آن را معناگرا گذاشته‌اند.
«ده نمکی» ادامه داد:نمی‌خواستم فیلمی بسازم که به صورت شعاری و تنها با نشان دادن سجاده و نماز سخن بگوید بلکه می‌خواستم فیلم با استفاده از ضمیر ناخودآگاه مخاطب با مخاطب ارتباط برقرا کند. در «اخراجی‌ها2» به نوعی در لایه‌های دیگرش از این منظر که آدم‌ها متحول شده‌اند، ادامه «اخراجی‌ها1» است و آدم‌ها در آن با ایدئولوژی‌های مختلف، از یک کثرت به وحدت می‌رسند که بحث وحدت ملی و انسجام اسلامی لایه رویی این قصه است و در لایه زیرین «اخراجی‌ها2» که ادامه «اخراجی‌ها1» است، شما از طریق همان شخصیتی که آقای صدیق شریف بازی می‌کند، می‌توانید ببینید که ایمان حتی می‌تواند در سرزمین دشمن نیز رسوخ ‌کند.
این کارگردان سینما در ادامه در خصوص نقش روحانی که «فخرالدین صدیق شریف» بازی کرد توضیح داد:در مورد نقش ایشان چون در«اخراجی‌ها1» و سکانس پایانی زخمی شده بودند من مردد بودم که در «اخراجی‌ها2» با توجه به اشاره‌ای که به حضور حاج‌آقا ابوترابی به عنوان سید آزادگان در اردوگاه‌ها داشتم و آن شخصیت عارف مسلکی که هم اردوگاه را رهبری می‌کرد و هم پدری می‌کرد، از وی چگونه استفاده کنم. فکر کردم که اگر بخواهیم به صورت مستقیم به این شخصیت بپردازیم ممکن است حواشی داشته باشد و احساس کردم همین روحانی «اخراجی‌ها1» در ادامه بیاید و خاطراتی را که از حاج‌آقا بوده و نوع برخوردی را که با اسرا داشتند، نقل کند و در نتیجه به این رسیدیم که او فقط در یک جای فیلم بگوید که «این کار شما من را یاد حاج آقا ابوترابی می‌اندازد» تا ادای دینی به ایشان شده باشد.
وی افزود: ما خاطرات بسیار زیادی را از آزادگان در رابطه با حاج‌آقا ابوترابی داشتیم و حتی آن شخصی که ایشان را لو می‌دهد و به جای این که بیاید او را تقبیح کند به او محبت می‌کند، دقیقا مستند است.

* 90 درصد دفاع مقدس ما پا روی من گذاشتن بود
------------------------------------------------------------------
نویسنده و کارگردان «اخراجی‌ها» در خصوص حجم زیاد مخالفت‌ها با این فیلم شروع آنرا مربوط به زمان برگزاری جشنواره دانست و اظهار داشت: متاسفانه من دیدم که برخی از دوستان داشتند به وسیله «اخراجی ها» با پیام فیلم و نمایش وحدت ملی در فیلم، تسویه حساب می‌کردند.
«ده‌نمکی» تاکید کرد: امروز هم که می‌بینید برخی دارند این حرف‌ها تند را علیه فیلم می‌زنند همان موقع برخی از اعضای هیئت انتخاب مطرح می‌کردند و می‌گفتند که «اخراجی ها» لودگی دارد اما سوال من این است که اگر لودگی قرار بود فروش داشته باشد و نشانه موفقیت باشد، ما سال گذشته هم چندین فیلم در این زمینه داشتیم اما لوده‌ترین فیلم‌هایی که از زیر دست آقایان روانه اکران شد چرا نتوانست حتی نصف «اخراجی‌ها» فروش داشته باشد؟
وی بیان داشت:به همین دلیل من فکر می کنم این دوستان عزیر به طور کلی با پیام و مضمون فیلم مشکل داشتند، پس نشان می‌دهد این‌ها از جایی دیگری دردشان آمده است و آن هم پرداختن مضمون «اخراجی‌ها» به مسایل خاصی بود که تا امروز سینمای دفاع مقدس به آن متهم بود و امروز این سینما، به وسیله «اخراجی‌ها» در مقام پاسخگویی به این اتهامات بر آمده است.
این کارگردان سینما خاطرنشان کرد:این افراد زبان گزنده «اخراجی‌ها» را می‌فهمند اما باز هم چنین عداوتی با فیلم دارند. «اخراجی‌ها» در مسیر شوخی‌های سطحی قرار ندارد و تمام طنز «اخراجی‌ها» در مسیر مانیفست فیلم و هجو دشمن است.
نویسنده و کارگردان «اخراجی‌ها2» ادامه داد: برخلاف انتقاداتی که از مضمون فیلم می‌شود، به نظر من اتفاقا جوانان ما تازه الان دارند عظمت جنگ را می‌فهمند. جنگی که اصل آن آدم‌سازی بود نه آدم کشی. دفاع مقدس ما 10 درصد پا روی مین و 90 درصد پا روی من گذاشتن بود و به قول مرحوم کافی، این هنر امام(ره) بود که توانست از این نسلی که عرق فروشی‌هایش بیشتر از کتاب فروشی‌هایش بود چنین جوانانی را روانه جبهه‌ها کند و تحول انفسی که می‌گویند، دقیقا اینگونه آغاز شد.

* اگر فیلمی از خطوط قرمز عبور کند، ضربه خواهد خورد
------------------------------------------------------------------

«ده‌نمکی» تصریح کرد: «اخراجی ها1» پرمخاطب‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد و همه این را می‌دانند حتی اگر با بیرون دادن سی‌دی‌های قاچاق فیلم نخواهند آن را بگویند.
وی افزود:در مورد «اخراجی‌ها2» هم این بار طنز آمد و در اختیار یک بخش دیگری از جنگ قرار گرفت. پایان فیلم نیز به سمت تصویر این واقعیت می‌رود که در دفاع مقدس ما تمامی مردم از قومیت‌ها و ایدئولوژی‌های مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفتند و افتخاری آفریدند که اشکانیان،ساسانیان و ... هم نتوانسته بودند به آن دست یابند چرا که همیشه یک بخشی از خاک این سرزمین کم شده بود اما این‌بار این نسل نگذاشتند تا حتی یک وجب از خاک سرزمین ما کم شود و در نهایت سرود «ای ایران» سر داده شد. طنز «اخراجی‌ها» هم در خدمت این موضوع است.
نویسنده و کارگردان«اخراجی‌ها2» در مورد عبورش از خطوط قرمز و موفقیت فیلم به دلیل در اختیار قراردادن این امکان به وی، تأکید کرد:کجای دنیا هجو دشمن جزو خطوط قرمز محسوب می‌شود؟ مگر این که این آدم‌ها خودشان احساس کنند که مورد هجو قرار گرفته‌اند! اتفاقا به اعتقاد من، چون احساس می‌کنند که خودشان مورد هجو قرار گرفته‌اند، ناراحت هستند.
این کارگردان سینما در ادامه با اشاره به فراگیر بودن «اخراجی‌ها2» اظهار داشت: فیلم اگر از خطوط قرمزعبور کند به این معنی که حساسیت‌های طیفی از جامعه را به عنوان مثال طیف مذهبی نادیده بگیرد، مطمئن باشید ضربه خواهد خورد اما شما می‌بینید که در مشهد،قم و یزد صف‌های انبوهی وجود دارد که همین صف‌ها مثلا در شهرک غرب تهران هم دیده می‌شود. بنابراین این نشان می‌دهد که «اخراجی‌ها2» توانسته به یک زبان مشترک با مردم دست یابد.

می‌گویند «اخراجی‌ها2» را من کارگردانی نکرده‌ام اما به من حمله می‌کنند!
-----------------------------------------------------------------------------------------
نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «اخراجی‌ها2» در بخش دیگری از نشست این فیلم در خبرگزاری فارس با اشاره به صحبت‌هایی که در مورد این که برخی عنوان تورج منصوری،شریفی‌نیا و اکبر عبدی به نوعی نقش کارگردانی را هم به عهده‌ داشته‌اند، گفت: اگر این عوامل خوب هستند که هستند و همیشه و در هر کاری تأثیر می‌گذارند و ساخته شدن فیلم را به آنها نسبت می‌دهند، پس برای چه باز هم عده‌ای می‌گویند «اخراجی‌ها2» ضعیف است؟
ده‌نمکی تصریح کرد: هر زمان که بحث تخریب «مسعود ده‌نمکی» مطرح است، این اتهامات را مطرح می‌کنند اما چون نمی‌توانند از فیلمبرداری «تورج منصوری» ایراد بگیرند، از تجربه و دانش «محمدرضا شریفی‌نیا» ایراد بگیرند و یا نبوغ و استعداد «اکبرعبدی» را زیر سوال ببرند، برای این که من را تخریب کنند می‌‌گویند که این فیلم را من کارگردانی نکردم و این افراد کارگردان بو‌ده‌اند، درحالی که من از تجربه آنها استفاده کردم تا فیلمی مناسب و استاندارد بسازم. وقتی هم قرار است فیلم را بکوبند، سراغ من می‌آیند! کار همه چیزش درست انجام شده اما این که دوستان با کل این قضیه مشکل دارند، مسئله دیگری است. اینکه می‌گویند «اخراجی‌ها» لودگی است به من بگویند کجای این فیلم لودگی است و تفاوت هزل و طنز و در سینما چیست؟

* دوستان عصبانی نباشند و به شعور مخاطب توهین نکنند!
------------------------------------------------------------------------
کارگردان فیلم‌های مستند «فقر و فحشا» و «کدام استقلال؟ کدام پرسپولیس؟» در ادامه گفت: کسانی که این حرف‌ها را در مورد سطح مخاطب«اخراجی‌ها» می‌زنند می‌خواهم از آنها این سوال را بپرسم چه چگونه است «فقر و فحشا» که هیچ شوخی در آن نیست و یا صحنه‌های پورنوگرافی ندارد و فیلمی کاملا تلخ است، ده میلیون بار در اینترنت دانلود شد و باعث شد سینمای مستند مخاطب عام پیدا کند. دوستان شاید بگویند که موضوع «فقر و فحشا» ملتهب بوده است اما چرا برای بقیه فیلم‌هایی که در این زمینه ساخته می‌شوند چنین اتفاقی نیفتاد؟
این نویسنده و کارگردان سینما در ادامه اظهار داشت: اصلا موضوع «فقر و فحشا» ملتهب بود اما چرا از «کدام استقلال؟ کدام پرسپولیس؟» چنین استقبالی به عمل آمد و تنها فیلم مستندی شد که به شبکه نمایش خانگی رفت و به اندازه فیلم‌هایی سینمایی فروش کرد. بنابراین این موضوع به نوع نگاه من به عنوان سازنده این آثار برمی‌گردد حالا می‌خواهد یک روز اجتماعی ، یک روز ورزشی و یا روز دیگری جنگی باشد.
نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «اخراجی‌ها2» در خاتمه خاطرنشان کرد: بنابراین من فکر می‌کنم دوستان به جای این که از این موضوع و استقبال مردم عصبانی باشند،عصبانیت خود را کنترل و به مردم و شعور مردم توهین نکنند چرا که باید در همه شرایط به نظر مردم احترام گذاشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد