.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

ده‌نمکی: اخراجی‌های 3 را سیاسی‌تر می‌سازم

وی در ادامه تصریح کرد: این‌ها، سال ها در فیلم هایشان گفتند چرا جنگیدید؟، ولی من در اخراجی‌ها گفتم اگر نمی‌جنگیدیم باید به صدام می‌گفتیم «آق دایی».

فارس: مسعود ده‌نمکی در پاسخ به یکی از حاضرین در جلسه نقد فیلم «اخراجی‌ها2» مبنی بر اینکه چرا در مورد افرادی که سکوت کردند، فیلم نمی‌سازید، گفت: «اخراجی‌ها3» را سیاسی‌تر می‌سازم.

شب گذشته پس از اکران فیلم سینمایی «اخراجی‌ها2»، جلسه نقد و بررسی این فیلم در انجمن روزنامه‌نگاران برگزار شد. در این مراسم که محمد‌تقی فهیم مجری آن بود، تماشاگران و مجری برنامه سؤالات خود را درخصوص فیلم «اخراجی‌ها2» از مسعود ده‌نمکی کارگردان این فیلم پرسیدند.

در این مراسم، تعدادی از تماشاگران، سؤال‌های خود را به صورت کتبی به مجری برنامه تحویل می‌دادند و تعدادی از آنها سؤالات خود را به صورت شفاهی مطرح می‌کردند.

محمدتقی فهیم در ابتدای مراسم گفت: به دلیل استقبال مردم و اینکه این فیلم در زمانی در این سالن اکران شد که نزدیک به سال جدید بودیم؛ تصمیم گرفتیم یک بار دیگر این فیلم را نمایش بدهیم.

ده‌نمکی در پاسخ به سؤال محمدتقی فهیم که از وی درخصوص شگفتی‌ساز شدن «اخراجی‌ها2» پرسید، گفت: خودم هم نمی‌دانم و هنوز هم فکر نمی‌کنم که به نیت سینماگر شدن وارد این حوزه شدم، فقط می‌خواستم ایده‌هایم را در باب جنگ به تصویر بکشم یا روی کاغذ بیاورم و زمانی که مشاهده کردم این‌ها به تصویر کشیده نمی‌شود، تصمیم گرفتم خودم وارد صحنه شوم.

ده‌نمکی در ادامه افزود: چیزی که ما در «اخراجی‌ها2» گفتیم حقیقت بود و نسل جدید ما با این صحبت‌ها به تناقض برخورد کرد و باید گفت چرا وقتی که در سینمای ما، فیلم ضد جنگ می‌ساختند، حرف‌هایشان را عبور از خط قرمز نمی‌نامیدند.

وی در رابطه با علت ساخت «اخراجی‌ها2» اظهار داشت: یکی از آزادگانی که 10 سال در اسارت بوده و هر بار که او را شکنجه می‌دادند، حرف خودش را می‌زد؛ به من گفت: 10 سالی که در اسارت بودم، آن‌قدر من را عذاب نداد که در حال حاضر، صحبت‌های بعضی از افراد من را می‌شکند و پس از این ماجرا بود که تصمیم گرفتم این فیلم را برای آزادگان بسازم.

کارگردان فیلم «اخراجی‌ها2» در ادامه گفت: «اخراجی‌ها3» در رابطه امروزه ساخته می‌شود و در آن نشان می‌دهم که آنها با ما چه کردند.

در ادامه به سوال و جواب‌های مجری مراسم و حضار با مسعود ده‌نمکی می‌پردازیم:

* محمدتقی فهیم: چرا بعضی از کارشناسان معتقدند، تکنیک فیلم ضعیف است؟

ده‌نمکی: بخشی از نقدها ممکن است از سر دلسوزی باشد ولی بخش عمده‌ای از آن به خاطر مضمون فیلم است، نه به خاطر تکنیک آن و به دلیل اینکه نمی‌توانند روی مضمون آن صحبت کنند، اشکالات فنی و تکنیکی از آن می‌گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: این‌ها، سال ها در فیلم هایشان گفتند چرا جنگیدید؟، ولی من در اخراجی‌ها گفتم اگر نمی‌جنگیدیم باید به صدام می‌گفتیم «آق دایی».

ده‌نمکی افزود: این‌ها ناراحت نیستند، دارند بلکه در حال آتش گرفتن هستند و می‌گویند دانش‌آموزان را به زور به سینما آورده‌اید؛ همان‌طوری که رادیو اسرائیل قبل از 22 بهمن، حرف‌هایی شبیه به این را درباره مردم ایران می‌زند. این آدم‌ها به شعور مخاطب توهین می‌کنند و می‌نویسند مردم عوام‌زده هستند و قدرت تحلیل ندارند.

وی اظهار داشت: «اخراجی‌ها» مطالبات مردم را به تصویر می‌کشد و کسانی را به تصویر می‌کشد که مردم را به جبهه می‌فرستادند ولی خودشان نمی‌رفتند و باید گفت این صحبت‌ها تناقضی با مفاهیم انقلاب ندارد و درواقع مرز بین ریاکاری و حقیقت را به تصویر می‌کشد.

* محمد‌تقی فهیم: چطور این همه بازیگر را جمع کردید؟

مسعود ده‌نمکی: وقتی که فیلم‌نامه را به آنها دادم، آنها هم احساس کردند حرف مردم است و ریاکارانه نیست و در این فیلم، تمام تلاش‌شان را کردند و صادقانه از آنها تشکر می‌کنم.

* فهیم: چطور شد از مطبوعات بیرون آمدید؟

ده‌نمکی: ترجیح می‌دهم کار تکراری انجام ندهم و زمانی که در شلمچه فهمیدم کارهای از این قبیل زیاد انجام می‌شود به کارهای دیگر پرداختم و در نهایت به مستندسازی و سینما رسیده‌ام.

کارگردان فیلم سینمایی «اخراجی‌ها2» در ادامه مراسم اظهار داشت: اخراجی‌ها جدی‌ترین فیلم جنگی است و طنز به ایجاد کردن این فضا کمک می‌کند.

* یکی از تماشاگران: فکر می‌کنید چرا فروش فیلم سینمایی «اخراجی‌ها2» از مرز 4 میلیارد گذشت؟

ده‌نمکی: من فقط این را می‌گویم که اگر «اخراجی‌ها 1» را هم می‌گذاشتند، از مرز 4 میلیارد می‌گذشت.

مسعود ده‌نمکی در ادامه مراسم افزود: ما باید حرف‌های عمیق خود را با توده‌های مردم بزنیم همان طور که پیامبر این کار را انجام می‌دادد و در «اخراجی‌ها2» شاهد این بودیم که به صورت لایه لایه، مثنوی‌وار و با زبان طنز و ساده مفاهیم عمیقی را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: تمام دیالوگ‌های فیلم، سیاسی است و هر کس به اندازه خودش، از آن برداشت می‌کند و من به سینما آمده‌ام تا حرفم را بزنم و اگر زمانی بخواهم برای کسی فیلم بسازم، از این عرصه خواهم رفت و اینکه منتقدان از لحاظ موضوعی با فیلم مشکل دارند این است که این فیلم نگاه من است.

* یکی از تماشاگران: آیا اخراجی‌ها 4 و 5 هم ساخته می‌شود؟

ده‌نمکی: فعلا روی اخراجی‌ها3 فکر می‌کنم و باید ببینم، می‌توانم فیلم‌نامه خوبی بنویسم و اصلا روی فروش اخراجی‌ها3 فکر نمی‌کنم.

*یک تماشاگر جوان: من از شما تشکر می‌کنم و از شما می‌خواهم کمی آرام باشید.

ده‌نمکی: وقتی که آرامیم، این کارها را با ما می‌کنند؛ وای به حال روزی که ناآرام باشیم.

در ادامه مراسم، ده‌نمکی به تعجب مقام معظم رهبری از کافر نبودن طنز جلد دوم کتاب حمید داودآبادی اشاره کرد و گفت: اگر ما بتوانیم با زبان طنز، مخاطب را به سینما بیاوریم و 10 درصد حرف‌هایمان را به او بگوییم؛ کار بزرگی انجام داده‌ایم.

* یکی از تماشاگران: آیا هواپیماربایی، غیر منطقی به نظر نمی‌رسید؟

ده‌نمکی: اصل قضیه آدم‌ربایی در سال 63 اتفاق افتاده بود و من سعی کردم این ماجرا را قصه‌پردازی کنم حتی هواپیماربایی در آن زمان بدون اسلحه انجام شده بود و من به خاطر طبیعی‌تر نشان دادن آن، از اسلحه هم برای هواپیماربایی استفاده کردم.

وی ادامه داد: خطاب به کسانی که به این مسائل معتقدند می‌گویم: تاریخ، سکوت شما را نخواهد بخشید و امروز سر ده‌نمکی را به عنوان نقد می‌بُرند و تاریخ کسانی را دست به قلم هستند و کاری انجام نمی‌دهند، نخواهد بخشید.

وی در ادامه تصریح کرد: این‌ها، سال‌ها در فیلم هایشان گفتند چرا جنگیدید؟، ولی من در اخراجی‌ها گفتم اگر نمی‌جنگیدیم باید به صدام می‌گفتیم «آق دایی».

کارگردان فیلم «اخراجی‌ها2» افزود: با دلی پر از خون شما را هجو می‌کنم و شما هم باید دردتات بیاید و نباید چشمانمان را به روی حقیقت ببندیم. همان‌طور که شب عاشورا یاران امام حسین (ع)، او را رها کردند؛ در جنگ هم بعضی مواقع از 400 نفر، 4 نفر باقی می‌ماندند.

* محمد‌تقی فهیم: چطور شده که مسعود ده‌نمکی با برخورد جدی و خشک، این فیلم طنز را ساخت؟

مسعود ده‌نمکی: به خاطر اینکه در فیلم مخاطب من، شما هستید ولی در جای دیگر مخاطب من نامردان هستند.

بر اساس این گزارش، در ادامه مراسم، مالکی؛ آزاده‌ای که 9 سال در اسارت بوده به حضار گفت: تاکنون طی این چند سال، تمام چیزهایی که از آزادگان باید نشان می‌دادند، به تصویر نکشیدند و وقتی که این فیلم به دل می‌نشیند، به خاطر این است که از دل برخواسته است.

وی در ادامه افزود: در دوران اسارت، بنده را تا گردن در لچن فرو‌بردند، به خاطر اینکه من توهینی به رهبرم بکنم ولی هرگز این کار را انجام ندادم و وقتی که بیرون می‌آمدم بر صدام لعنت می‌فرستادم.

مالکی در ادامه اظهار داشت: من از مسعود ده‌نمکی و مجموعه هنرمندان این فیلم تشکر می‌کنم و از او می‌خواهم حال و روز الان ما را هم به تصویر بکشد و مشکلات ما در جامعه را بیان کند.

در ادامه مراسم خانم میان‌سالی گفت: وقتی که در زمان جنگ پرستار بودم و مجروحان را پیش من می‌آوردند، از رزمندگان همین صحبت ها را می‌شنیدم و الان که این فیلم را دیدم این خاطرات برای من تجدید شد.

* یک جوان به مسعود ده‌نمکی گفت: فیلم شما به خاطر این فروش خوبی داشت که از طنز جذابی برخوردار بود و مقداری هم به نکات اخلاقی و عرفانی می‌پرداخت ولی شما نباید در مقابل سینماگران جنگ موضع بگیرید و خود را فرشته نجات سینمای جنگ معرفی کنید همچنین ما نباید در هر کاری افراط و تفریط بکنیم و به نظر من شما نباید خودتان را با جایگاه ابراهیم حاتمی‌کیا و رسول ملاقلی‌پور مقایسه کنید.

ده‌نمکی: بنده هیچ مشکلی با این فیلم‌سازان ندارم و ما یکدیگر را نقد می‌کنیم و در عین حال با یکدیگر دوست هستیم و حاتمی‌کیا وقتی فیلم را دید گفت: به اخراجی‌ها قبطه می‌خورو همچنین من از اینکه پرمخاطب‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را ساختم، افتخار می‌کنم.

* یکی از تماشاگران: آیا بهتر نبود از جلوه‌های ویژه بهتری استفاده می‌کردید؟

ده نمکی: به نظر من جلوه های ویژه این فیلم خیلی خوب بود و صحنه‌های هواپیما، پلان‌های خارجی هواپیما، تکثیر آدم‌ها و تانک‌ها و شلیک گلوله تانک از جمله جلوه‌های ویژه بود که اگر خوب نبود شما متوجه آن می‌شدید.

* یکی از تماشاگران: چرا در مورد افرادی که سکوت کردند، فیلم نمی‌سازید؟

ده‌نمکی: ان شاءالله در «اخراجی‌ها3» حرف‌های سیاسی‌تری می‌زنم.

* یکی از تماشاگران: چقدر باید زمان بگذرد تا ما، شما را باور کنیم؟

ده‌نمکی: شما نباید من را باور کنید بلکه باید اثرم را باور کنید؛ همان‌طور که شهید آوینی می‌گفت: فیلم، حدیث نفس کارگردان است و به نظر من اثری که روح مؤثر در آن نباشد، فیلم نیست.

* یک نوجوان در آخرین سؤال این مراسم، در خصوص واقی نبودن بعضی از دیالوگ‌ها مانند وجود آب معدنی، ماشین هاچ‌بک و مانتو کوتاه در آن زمان از مسعود ده‌نمکی پرسید و وی در جواب گفت: آب معدنی در آن زمان هم وجود داشت، واژه هاچ‌بک هم یک اصطلاح انگلیسی است که به ماشین‌های صندوق‌دار اطلاق می‌شود و مانتو کوتاه هم با عنوان پانکیسم در آن زمان وجود داشته است همچنین سینما فقط رئال نیست و کارگردان می‌تواند از تخیل هم در آن استفاده کند و مهم این است که برای مخاطب جذاب باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد