.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

لیلا بلوکات : مطبوعات مرزها را حفظ کنند

 لیلا بلوکات که هم اکنون با مجموعه"یوسف پیامبر"مهمان خانه های شماست و با "اخراجی ها 2" در ثبت رکورد فروش تاریخ سینمای ایران همراه است و طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است. کار خود را با مجموعه روزهای زندگی در سال 78 آغاز کرده اکنون در اندیشه رشد و پیشرفت در حرفه بازیگری است و اعتقاد دارد تازه در ابتدای راه قرار دارد.آنچه در زیر میخوانید گفتگوی ما و لیلا بلوکات است:

لطفاً بیوگرافی خودتون را بفرمایید:

لیلا بلوکات هستم متولد 1360 در رشتة کارشناسی فرش تحصیل کردم و 3 سال کار تأتر کردم از سال 78 با سریال «روزهای زندگی» به کارگردانی سیروس مقدم وارد کار تصویر شدم.

چی شد که از کارشناسی فرش به بازیگری رسیدید؟

خب من کلاً از ابتدا به کارهای هنری علاقه داشتم ولی از روز اول به بازیگری فکر می‌کردم. در کل یکی از دغدغه‌های اصلی زندگی من بود. زمان ورود به دبیرستان خیلی تلاش کردم در هنرستان صدا و سیما ادامة تحصیل بدهم که نشد و هنرستان‌های دیگر هم رشتة مورد نظر من را پوشش نمی‌دادند. ولی در نهایت دوره‌های بازیگری را گذرانده‌ام و قبل ز ورود به کار تصویر 5-6 کار تاتر داشتم و در کل با بازیگری غریبه نبودم.

حضورتون در کارهای تاریخی رو باید به حساب علاقة خودتون به این نوع کارها گذاشت یا دلیل دیگری دارد؟

خب من خودم کارهای تاریخی رو به نوعی خیلی دوست دارم. اما به نظرم دلیل اینکه همکاران برای کارهای تاریخی به سراغ من می‌آیند به‌خاطر فیزیک صورتم است و به‌نوعی فرم صورتم خیلی جوابگوی تیپ‌های تاریخی هست و خود من هم متفاوت بودن را دوست دارم و علاقه‌دارم تیپ‌های مختلف را تجربه کنم.

funshad.com|عکس بازیگران ایرانی و خارجی 

کارکتر نفرتی‌تی چه ویژگی‌هایی داشت که شما حاضر شدید در یان نقش حاضر شوید؟

من از ابتدا قرار بود که در نقش دوران جوانی زلیخا ظاهر شوم ولی یکسری اتفاقات رخ داد که باعث شد من از این قضیه منفک بشوم و بعد از این نقش کارکتر نفرتی‌تی به من پیشنهاد شد و خوشبختانه با این شخصیت بیگانه نبودم و یکی دیگه از عواملی که باعث شد من این نقش را بازی کنم علاقة شخصی خودم به داستان حضرت یوسف بود و این سوره را در بین سوره‌های قرآن خیلی می‌پسندم این سوره زیباترین سورة قرآنی است و خیلی خوشحالم که در این سریال بازی کرده‌ام.

و فکر می‌کنید در ایفای این نقش موفق بودید؟

به هر حال فکر می‌کنم خیلی از بازیگران هستند که هیچ وقت از نتیجة کارشان راضی نیستن و من هم از این قاعده مستثنی نیستم و فکر می‌کنم نفرتی‌تی جای کار بیشتری داشت ولی با توجه به عکس‌العمل مردم که خیلی از لطف همه سپاسگزارم، این شخصیت نظر مساعد مردم را داشته و دیدگاه مردم به این شخصیت مثبت بوده.

مطالعه هم داشتید در این مورد؟

بله. نفرتی‌تی یک چهرة شناخته شده تاریخی است. که حتی یک مستند هم در موردش ساخته شده و در کتب مختلف از جمله «سینوهه» بهش پرداخته شده است و به نوعی در همة کارهایی که در این زمینه ساخته شده نفر‌تی‌تی در آن حضور داشته است و حتی مجسمة نفرتی‌تی هم در مصرباستان ساخته شده است.

شما الان که نفرتی‌تی رو بازی کردید اگر حق انتخاب دوباره داشته باشید بین زولیخا و نفرتی‌تی کدام رو انتخاب می‌کنید؟

البته که زلیخا، ولی خب دیگر تکرار نمی‌شود و الان هم خیلی خوشحالم که خانم ریاحی در این نقش بازی کردند و همچنین فوق‌العاده بوده‌اند.

شما در فیلم اخراجی‌ها 1 بازی کردید و سکانس‌های شما حذف شده؟ اولاً ناراحت شدید؟ دوماً بعد از این اتفاق چرا دوباره اخراجی‌های 2 رو قبول کردید؟

ببینید هرکسی برای کاری که زحمت کشیده ناراحت می‌شود اگر کاری کند و کارش دیده نشود ولی خوب، چون به ما خبر دادند و از ما اجازه گرفتند یک مقدار از این ناراحتی کم شد و اتفاقاً موقعی که اخراجی‌های 2 به من پیشنهاد شد من با خودم گفتم از کجا معلوم که باز هم سکانس‌های من حذف نشود و من نمی خواستم این کار را قبول کنم ولی وقتی دیدم که همکاران اصرار کردند و همچنین بازی در کنار بزرگان سینما حتی برای نقشی کوتاه بسیار ارزشمند است یک روز قبل از شروع کار این پروژه را قبول کردم و قرارداد بستم. 

شما در دو فیلمی که رکورد فروش را در کشور ما زده حضور داشتید. اخراجی‌های 1 و 2. آیا می‌توان شما رو یک بازیگر تجاری تلقی کرد. نظرتون‌رو در این مورد لطفاً برای ما بگید.

خیر، به‌هیچ وجه من بازیگر تجاری نیستم. چون هنوز به طور کامل وارد عرصة بازی در سینما نشده‌ایم و نمی‌توان با قطعیت نظر داد. هرچند لازم به‌ذکر است که ما خیلی بازیگرهایی داریم که با فیلم‌های تجاری وارد کار شدند ولی بعد از چند کار خودشان را جرگة بازیگرهای تجاری بیرون کشیدند و به بازی در فیلم‌های معناگر و خاص پرداختند و موفق هم شدند. در مورد خودم هم باید بگم که من خودم‌رو متعلق به هیچ سینمای خاصی نمی‌دونم حالا چه تجاری یا هنری و سعی می‌کنم کاری رو که به من پیشنهاد شده به‌نحو احسن و خوب انجام دهم و در انتخاب‌هایم دقت عمل بیشتری داشته باشم این مسیری است که باید تعادل در آن حفظ شود و به جاده‌خاکی برخورد نکرد.

تعریفتون‌رو از ستاره برای ما بگید. لطفاً:

ببینید ما تو کشورمان دو نوع ستاره داریم و آن هم به این دلیل که ما در کشورمان تعریف دقیقی و جا افتاده‌ای از ستاره نداریم بیشتر همکاران برای فروش فیلم و گیشه دنبال بازیگرانی می‌روند که از نوعی ستاره هستن و فقط تیپ و چهره دارند ولی نمی‌توان بازی قابل قبولی از آنها دید و مردم هم به‌خاطر ایشان می‌روند و نوع دیگری از ستاره را هم داریم که هم مردم به خاطر سینما دوستشان دارند و هم فوق‌العاده از نظر بازیگری توانا هستند که من به نوبة خود ستاره بودن نوع دوم رو می‌پسندم.

شما فکر می‌کنید تا الان فیلم‌هایی که بازی کردید به خاطر چهرتون بازی کردید یا بازیتون؟

خب، خود من فکر می‌کنم بیشتر به‌خاطر چهره بوده چون تا الان به اون شکل نتوانستم بازی خودم را نشان بدهم. خوب شاید من دوست داشته باشم نقش یک زن بدبخت خیابونگردِ کارتون خواب را هم بازی کنم ولی این کار ریسکش خیلی برای کارگردان‌ها بالاست چون ممکن است بگویند تو تا الان نقش یک دختر مقتدرِ زیبارو را بازی کردی و حالا بخواهید چنین نقشی را بازی کنید ممکن است جواب ندهد در صورتی که من خودم واقعاً دوست دارم در چنین نقش‌هایی بازی کنم چون به‌نظرم بیشتر بازی مهمِ تا چهره.

دوست دارید بیشتر نقش‌هایی بازی کنید که نیازمند تاکتیک باشه یا نقش‌هایی که حسی و درونگرا باشه؟

100٪ حسی. چون فکر می‌کنم تا الان بیشتر نقش‌هایی که بازی کرده‌ام نیازمند یک بازی تکنیکی بوده تا یک بازی حسی و خودم دوست دارم تا یک نقشی به من پیشنهاد بشود که بتوانم با حسِ خودم آن نقش را باورپذیر کنم و یک بازی حسی از خودم ارائه بدهم. وقتی با حس دورنی دربارة یک نقش کنکاش کنید بازدهی بهتر و بیشتری خواهد داشت و همچنین ماندگاری بیشتر.

رابطتون با مطبوعات چطوره؟

خیلی خوب. بازیگر و مطبوعات لازم و ملزوم هم هستند. ول من فقط دوست دارم که بعضی از دوستان که در این حوزه‌ی کاری هستند پاشون‌رو از حد و حدود خودشون اینورتر نگذارن و دیگه کارشون تبدیل به آزار و اذیت هنرمندان نشود.

اگر یک دیوار سفید داشته باشید چه جمله ای روش می نویسید؟

دوران عشق گذشت و ما هنوز زنده‌ایم                 در حیرتم من از این سخت‌جانی خود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد