.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

بهترین شیوه ی استفاده از هویج چیست ؟!

هویج ماده ای سرشار از کاروتنوئید ها ست ، آیا می دانید برای جذب سریع تر بتاکارون های توسط سلول ها باید آن راچگونه مصرف کرد؟
 
دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه با اشاره به مطلب فوق گفت : هویج ماده ای سرشار از کاروتنوئید ها ست که مهمترین آن بتاکاروتن است . این ماده غذایی در داخل سلول های هویج موجود است و برای دسترسی آسان تر به بتاکاروتن ها می توان از هویج پخته و خرد شده ، استفاده نمود.
دکتر کیمیاگر در مورد خواص هویج گفت : هویج به دلیل دارا بودن کاروتنوئیدها فراوان که قابلیت تبدیل به ویتامین A را دارند ، منبع غنی از این ویتامین است و در جلوگیری از سرطان بسیار موثر می باشد همچنین کاروتنوئیدها سبب تقویت ارتباط بین سلولی شده و علاوه بر کاروتنوئید ، دارای 6 درصد مواد قندی ، 2گرم فیبر و اسید فولیک نیز می باشد.
مسعود کیمیاگر در مورد نحوه مصرف هویج به نکاتی اشاره نمود از جمله اینکه بهتر است هویج در کنار چربی هایی از قبیل شیر ، پنیر ، کره ، خامه و روغن و روزانه 200 گرم و 100 گرم مصرف گردد.
همچنین توصیه می شود پوست هویج به دلیل تماس مستقیم با خاک و احتمال ایجاد بیماری گرفته می شود.
وی در ادامه پیرامون مصرف بیش از حد هویج گفت : مضرات ناشی از مصرف هویج نادر است اما در صورت مصرف بیش از اندازه سبب رسوب مواد رنگی زرد رنگ در زیر پوست شده و ایجاد زردی می کند که البته این زردی با یرقان متفاوت است.
دکتر کیمیاگر در پایان در مورد نحوه نگهداری هویج توصیه کرد : بهتر است ساقه سبز هویج تا زمان مصرف جدا نشود و آن را در مکان خنک و مرطوب نگهداری نمود همچنین جهت استفاده طولانی مدت می توان هویج را در کیسه سوراخ دار به مدت 2 ماه در فریزر نگهداری نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد