.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

"آمانو " جانشین البرادعی شد

سفیر ژاپن در آژانس بین المللی انرژی اتمی جانشین محمد البرادعی مدیرکل این نهاد بین المللی شد.

 به گزارش "بلومبرگ "، "یوکیا آمانو " سفیر ژاپن در آژانس انرژی اتمی توانست در دور آخر رای‌گیری که دیروز برای تعیین جانشینی "محمد البرادعی " در مقر آژانس در وین برگزار شد، اکثریت آراء را به خود اختصاص دهد.

 بنابه اعلام مقامات رسمی آژانس، سفیر ژاپن با کسب حداقل دوسوم آراء به عنوان جانشین مدیرکل فعلی این آژانس منصوب شد که البته لازم است تا این نتیجه به تایید هر 144عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برسد.

 "آمانو " که در سه دوره نشست شورای مدیران آژانس موفق نشده‌ بود اکثریت آراء را بدست آورد اعلام کرده بود تمام تلاش خود را به‌ کار خواهد گرفت تا حمایت کشورهای در حال توسعه و نیز صنعتی را تا قبل از نشست عمومی سالانه آژانس که قرار است در ماه سپتامبر (شهریورماه) برگزار شود، بدست آورد.

 "آندریاس پرسبو " کارشناس ارشد کنترل تسلیحات و خلع سلاح در نهاد مدنی "مرکز اطلاعاتی و آموزشی شناسایی فعالیتهای هسته‌ای " در انگلیس که یکی از حقوقدانان آگاه به مسائل هسته‌ای در لندن است، پس از اعلام انتصاب "آمانو " در مقام جانشین "البرادعی " تصریح کرد: سفیر ژاپن در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حقیقت همان گزینه منتخب آمریکا و انگلیس بود.

سازمان انرژی اتمی دیروز نشستی برگزار کرد تا جانشین "محمد البرادعی " را برای تصدی پست دبیرکل سازمان انرژی اتمی انتخاب کند.

 35 عضو شورای مدیران سازمان انرژی اتمی جلسه ویژه خود را دیروز ساعت 10:30 به وقت محلی پشت درهای بسته آعاز کردند تا یکی از کاندیداهای کشورهای ژاپن، آفریقای جنوبی و اسپانیا را به عنوان جانشین البرادعی که 12 سال در این پست قرار داشت، انتخاب کنند.

نخست 5 نفر برای تصدی این پست با یکدیگر رقابت می‌کردند اما "جین پل پونسیلت " از بلژیک و "ارنست پتریک " از اسلونی هنگامی که فهمیدند در این رقابت از حمایت چندانی برخوردار نیستند از رقابت کنار کشیدند.

 در نظر سنجی غیر رسمی که در نهم ژوئن برگزار شد "یوکیا آمانو " سفیر ژاپن در آژانس انرژی اتمی با 20 رای پیشتاز این رقابت بوده و پس از وی "عبدالصمد " نماینده آفریقای جنوبی در آژانس انرژی اتمی توانست 11رای را به خود اختصاص دهد.

 "لوئیس اچاواری " از اسپانیا تنها چهار رای را بدست آورد و در آن نظرسنجی پونسیلت و پتریک نتوانستند هیچ گونه رایی را برای خود بدست آورند.

 البرادعی ماه نوامبر پست دبیرکلی آژانس انرژی اتمی را ترک خواهد کرد. وی برای سه دوره چهار ساله عالی‌ترین مقام این آژانس بوده است. این آژانس در دوره وی نقش کلیدی در مناقشات هسته‌ای ایران، کره شمالی و سوریه ایفا کرده است 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد