.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

جایگزینی دلار جدی شد

جایگزینی دلار جدی شد
در حالی که رهبران گروه هشت برای شرکت در نشست ایتالیا آماده می شوند ، هند و روسیه ضمن انتقاد از وابستگی بیش از حد اقتصاد جهانی به دلار آمریکا خواستار تغییر در نحوه مدیریت ذخایر ارزی 6.5تریلیون دلاری جهان شدند.

دمیتری مدودف رییس جمهور روسیه در مصاحبه با روزنامه کوریا دلاسرا تصریح کرد ، سیستم دلار یا سیتسمهایی که بر پایه دلار و یورو هستند ، ضعف و آسیب پذیری خود را نشان داده اند.

سورش تندولکار مشاور ارشد اقتصادی مانموهان سینگ نخست وزیر هند نیز گفت ، کشورهای مختلف جهان باید ترکیب نگهداری ذخایر ارزی خود را تغییر دهند و از وابستگی به دلار نجات یابند.

کشورهای در حال توسعه به شدت نگران نوسانات شدید ارزش دلار و تاثیر منفی آن بر ذخایر ارزی جهان و مبادلات تجاری بین المللی هستند.

کریستین لاگارد وزیر دارایی فرانسه نیز تاکید کرد ، ما باید هماهنگی بیشتری در سیاستهای ارزی جهانی داشته باشیم . باید به سوالات مطرح شده از سوی کشورهای در حال توسعه در خصوص نقش و جایگاه سیستم و نظام ارزی جهان در بحران مالی و اقتصادی اخیر به روشنی پاسخ داد.

آکیرا تاکوچی کارشناس ارشد موسسه مالی میتسوی در این باره گفت ، گرچه روسیه ، چین و هند خواستار اصلاحات جدئی و ساختاری در سیستم ارزی جهان هستند ولی همه می دانند که این تغییرات یک شبه اتفاق نخواهد افتاد.

علی رغم انتقادات شدید هند و چین نسبت به جایگاه دلار در سیستم ارزی جهان ، این دو کشور همچنان وابستگی زیادی به دلار آمریکا دارند.

بر اساس آمارهای صندوق بین المللی پول ، سهم دلار در ذخایر ارزی جهان طی سه ماه نخست 2009 به بیش از 65 درصد معادل 2.6 تریلیون دلار رسیده است که این رقم بالاترین رکورد از سال 2007 به شمار می رود.

هی یافئی معاون وزیر خارجه چین نیز در جمع خبرنگاران در شهر رم گفت ، چین از ایده تشکیل ذخایر ارزی فراملیتی حمایت نمی کند بلکه معتقد است دلار آمریکا طی سالهای آینده نیز نقش مهمی در عرصه اقتصاد جهانی خواهد داشت.

مدودف نیز تصریح کرد ، البته جایگزینی برای دلار و یورو برای زمان کنونی و کوتاه مدت نمی توان متصور شد ولی وابستگی بیش از حد به دلار نگران کننده است و باید ذخایر ارزی منطقه ای در جهان تشکیل شود.  
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد