.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

این مطلب پس از پنج دقیقه نابود خواهد شد!

این مطلب پس از پنج دقیقه نابود خواهد شد!
به گزارش فان شاد به نقل از خبرگزاری مهر، فناوری جدید نانو امکان تولید روشی را فراهم آورده است که می تواند مدارکی را با توانایی نابودی پس از پنج دقیقه تولید کند.
 
گروهی از دانشمندان دانشگاه نورث وسترن در ایلینویز صفحه ای را ابداع کرده اند که از توانایی تغییر رنگ نانوذرات استفاده کرده و سطوح نوشتاری را پس از چند دقیقه از بین می برند. این محققان نانوذرات طلا را با لایه ای به نام آزوبنزن 4 پوشش دادند. زمانی که این لایه در معرض تابش ماورا بنفش قرار می گیرد رنگدانه ها تغییر حالت داده باعث تجمع و تغییر رنگ نانو ذرات خواهند شد.
 
رنگ نانوذرات به میزان نزدیکی آنها به یکدیگر ارتباط دارد. برای مثال نانوذرات طلا هنگامی که از یکدیگر فاصله دارند قرمز دیده می شوند و پس از نزدیک شدن به یکدیگر به بنفش و سپس آبی تغییر رنگ می دهند و در نهایت پس از انباشته شدن بر روی یکدیگر به کلی بی رنگ خواهند شد.
 
به منظور استفاده مفید از این خصوصیت تغییر رنگ، دانشمندان این نانو ذرات را درون ژلی پخش کرده و میان دو صفحه پلاستیکی قرار دادند تا صفحه فیلم مانند قرمز رنگی را به وجود آورند. در صورتی که بر روی این فیلم نور ماورا بنفش تابیده شود حتی در صورت استفاده از خودکارهای ماورا بنفش نمی توان بیش از چند ثانیه بر روی این صفحه نوشت و نوشته های خود را مشاهده کرد.
 
میزان طول عمر کلمات نوشته شده بر روی این سطح به مقدار آزوبنزنی وابسته است که نانوذرات را در بر گرفته اند. با ایجاد تغییر در میزان این ماده محققان دریافتند می توان زمان نمایش داده شدن کلمات نوشتاری را از ساعتها تا روزهای متوالی تحت کنترل درآورد.
 
بر اساس گزارش نیوساینتیست، قرار دادن صفحه در برابر نور شدید مرئی و حرارت می تواند فرایند نامرئی شدن نوشته ها را تسریع کرده و به چند ثانیه برساند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد