.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

همه چیز در مورد سقوط هواپیمای ایروان - قزوین

همه چیز در مورد سقوط هواپیمای ایروان - قزوین

فرسودگی ناوگان هوایی کشور باز هم قربانی گرفت.

هادی نیلی: پیش از ظهر روز گذشته یک فروند هواپیمای توپولوف با 168 سرنشین در 20 کیلومتری قزوین سقوط کرد. در سقوط هواپیمای پرواز شماره 7908 متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین که ساعت 11:33 صبح چهارشنبه از فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی به مقصد ایروان برخاسته بود، همه 153 مسافر و 15 خدمه کشته شدند.

تیم جودو نوجوانان و نماینده سابق مجلس در بین کشتگان
لئون داویدیان که در دوره ششم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی ارامنه شمال کشور را به عهده داشت در سانحه سقوط هواپیما در قزوین جان باخته است. یوناتن بت‌کلیا، نماینده آشوری‌ها و کلدانی‌ها در مجلس هشتم این خبر را در گفت‌وگو با ایرنا تأیید کرد اما گفت: هنوز خبر دقیقی از این‌که او به همراه خانواده‌اش در این پرواز بوده، در دست نیست. داویدیان در رشته روانشناسی تخصص داشت، در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی یکی از پنج نماینده اقلیت‌های مذهبی در خانه ملت بود. او همچنین ریاست مجمع نمایندگان ارامنه تهران را بر عهده داشت.

با توجه به شمار بالای سرنشینان تبعه ارمنستان در این پرواز ناکام که بیش از 40 نفر هستند، این کشور هم متعاقب این سقوط، اقدام به تشکیل ستاد کمک به نزدیکان قربانیان این سانحه هوایی کرد. به گزارش خبرگزاری ریا نووستی، در فرودگاه «ازوار تنوتس» ایروان، ستاد موقتی برای ارائه کمک روحی و روانی و پزشکی به نزدیکان کشته‌شدگان در سانحه هوایی سقوط هواپیما در نزدیکی قزوین ایجاد شد.

در این حادثه همه اعضای تیم ملی جودوی نوجوانان ایران نیز جان باختند. شرکت هواپیمایی کاسپین شماره تلفن 6669405 را برای کسب‌اطلاع مردم درباره مسافران هواپیمای توپولوف 7908 اعلام کرده است.

هواپیما چطور افتاد؟
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین درباره این حادثه می‌گوید: به گفته شاهدان عینی، این هواپیما در آسمان آتش گرفته و پس از برخورد با زمین منفجر و متلاشی شده است. سرهنگ خاکباز توضیح داد که اجساد کشته‌شدگان، تکه‌تکه و در منطقه سقوط پراکنده شده اما آثار سوختگی بر روی اجساد متلاشی‌شده دیده نمی‌شود. یکی از شاهدان عینی سقوط هواپیمای توپولوف مسیر تهران ـ ایروان می‌گوید: این هواپیما چند دقیقه در آسمان شهرک اقبالیه قزوین دور زد؛ شاید برای پیداکردن جایی مناسب برای فرود. اما سرانجام در یکی از مزارع گندم آن منطقه به زمین خورد. به گفته یکی دیگر از شاهدان، دم هواپیما نیز پیش از سقوط در آسمان آتش گرفته بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین هم در این‌باره گفت: نیروهای ارتش به دنبال یافتن جعبه سیاه هواپیما برای بررسی علت اصلی و دقیق سقوط این هواپیما هستند. سیروس صابری توضیح داد: این هواپیما که در مسیر ایروان در حرکت بود، پس از نقص فنی به سمت زنجان یا تبریز در حرکت بود تا فرود اضطراری داشته باشد اما موفق نشد و در حالی که قصد برگشت به تهران را داشته، اما در مسیر بازگشت پس از آتش‌گرفتن بخشی از بدنه سقوط کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: از آن‌جا که تمامی سرنشینان هواپیما در دم کشته شدند، از عملیات امداد و نجات کاری برنمی‌آمد.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی قزوین گفت: هواپیما کاملاً متلاشی شده و قطعات آن در کیلومترها از مسیر پراکنده شده بود. این سقوط، گودالی عمیق در زمین ایجاد کرده است. آتش‌سوزی گسترده و پراکنده در منطقه اتفاق افتاده بود که با تلاش‌های صورت‌گرفته، چندین قطعه یک کیلومتر در یک کیلومتر توسط آتش‌نشانی اطفای حریق شد.

در مکالمات خلبان حرفی از نقص فنی نبود
با این حال مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور می‌گوید: خلبان هواپیمای توپولف، مکالمه‌ای مبنی بر وجود نقص فنی با برج مراقبت نداشته است.

احمد مؤمنی‌رخ درباره سقوط یک فروند هواپیمای توپولف در اطراف قزوین افزود: در مکالمات خلبان هواپیمای حادثه‌دیده با برج مراقبت، تمام صحبت‌ها از عادی بودن پرواز حکایت دارد و خلبان تا آخرین لحظه هیچ گزارشی مبنی بر وجود نقص فنی نداشت.

مدیرکل فرودگاه امام خمینی هم اعلام کرد که هواپیما در سلامت کامل پرواز کرده است. رضا قدیمی تأکید کرد: همه بررسی‌های لازم و فنی قبل از پرواز صورت گرفته و هواپیما بدون هیچ نقص فنی و در سلامت کامل پرواز کرده است. رئیس کل دادگستری استان قزوین نیز به اعلام کرد: در صورت لزوم، به‌زودی پرونده قضایی در دادسرای این شهرستان تشکیل می‌شود تا علت سقوط هواپیما و شناسایی مقصران اصلی بررسی شود.

شرکت هواپیمایی کاسپین که در سانحه دیروز یک هواپیما و مسافرانش را از دست داد، در سال 1371 با سه فروند هواپیمای اجاره‌ای کار خود را آغاز کرد و ده سال را بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای پشت سر گذاشت. این شرکت در حال حاضر روزانه تا 50 پرواز انجام می‌دهد که عمدتاً پروازهای داخلی هستند و علاوه بر این، پروازهایی به مقصد ارمنستان و اوکراین دارد.

اولین سانحه بزرگ نبودبا توجه به گستره جغرافیایی کشور ایران و همچنین رفت‌وآمد به کشورهای همسایه که عمدتاً از طریق مرزهای هوایی صورت می‌گیرد، ایران آسمان پر پروازی دارد؛ هرچند همین تعداد پرواز هم پاسخگوی نیاز مسافران نیست. با وجود این تعداد بالای پروازها، ناوگان هوایی ایران به‌خصوص به خاطر تحریم‌های صنعتی دولت ایالات متحده آمریکا، ناوگانی کهنه و فرسوده شده است که چنین سوانحی برای آن عجیب نیست. ناوگان هوایی ایران برای جبران لطمه‌هایی که از تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی متحمل شده است، از هواپیماهای دست‌دوم شرکت‌های هوایی منطقه و هواپیماهای روسی بهره می‌گیرد که مردم ایران، عمده سوانح را مرتبط با همین هواپیماهای روسی می‌دانند.

بر اساس آمار شبکه ایمنی هوانوردی ایران، یک هزار و ۵۳۰ سانحه هوایی در میان هواپیماهای ایران رخ داده که بین پنجاه تا هفتاد سانحه آن مرگ‌بار بوده‌اند. ۴۰ حادثه هوایی از سال 1323 میلادی تا سال ۱۳۵۷ ثبت شده، اما پس از سال 57، دست‌کم 1610 صد نفر جان خود را در سوانح هوایی ایران از دست داده‌اند. این افزایش آماری، هم به خاطر افزایش شمار پروازها و هم به خاطر فرسوده‌شدن تدریجی ناوگان هوایی کشور بوده است.

بر اساس اطلاعات شبکه ایمنی هوانوردی، با در نظر گرفتن تلفات سقوط روز گذشته، تاکنون در ایران 1610 نفر بر اثر سانحه‌های هوایی جان خود را از دست داده‌اند.

                                                                                                         جدول حوادث عمده هوایی ایران در 30سال گذشته

 

جدول

 

منبع:   سایت بزرگ تفریحی فان شاد.کام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد